شناسهٔ خبر: 96125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اقاله سند ۴۳۸ هکتار از اراضی ملی در شهرستان شهرضا

عبدالحسین پارسایی اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با پیگیری و تلاش‌های بعمل آمده در راستای احقاق حقوق بیت‌المال ۴۳۸ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال اقاله سند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اداره کل در سال ۱۳۷۴ به منظور استقرار کارگاه‌های مزاحم فنی و صنعتی، کل شش دانگ زمینی را به شهرداری شهرضا واگذار کرده بود که پس از گذشت سالیان متمادی، موضوع اقاله مازاد اسنادتوسط این اداره کل و اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا کشف شد.  

وی افزود: با پیگیری و تلاش‌های بعمل آمده در جهت احقاق حقوق بیت المال و همکاری خوب شهردار شهرضا این اراضی اقاله سند (نوعی توافق که بر مبنای از بین رفتن عقد ابتدایی با رضایت طرفین صورت می‌گیرد) شدند.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اراضی به میزان ۴۳۸ هکتار بوده است اظهار داشت: ارزش اراضی فوق به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال است.    

وی اذعان داشت: اسناد این ۴۳۸ هکتار زمین پس از بحث و تبادل نظر با شهرداری و شورای اسلامی به مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی سازمان زمین و مسکن برگشت داده شد.