به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد طهماسبی در رابطه با مزایای انتقال صنایع بزرگ و گسترش فازهای توسعهای صنایع، در پسکرانه بنادر، اظهار داشت: ایجاد صنایع آببر در نزدیکی سواحل و پسکرانه بنادر باید به یک اولویت اقتصادی برای کشور تبدیل شود تا با بهترین شکل بتوانیم از ظرفیتهای دریایی و بندری و نیز پتانسیلهای صنعتی و تولیدی کشور استفاده کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این ایجاد صنایع آببر در نزدیکی سواحل و بنادر از مزیت صادراتى برخوردار است و با توجه به ظرفیتهاى حوزه حمل و نقل دریایى و نزدیکى به دریا، مسیر حمل کالا کاهش یافته و از مدت زمان انتقال کالا کاسته مىشود و در نهایت هزینه حمل و نقل و قیمت نهایى کالا به همین دلیل کمتر مىشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه انتقال صنایع آببر به پسکرانه بنادر، باید مسائل مختلفى در نظر گرفته شود، عنوان کرد: به نظر مىرسد که انتقال صنایع آببر به پسکرانه بنادر هزینهبر باشد اما در رابطه با ایجاد صنایع آببر در این مناطق به طور حتم باید اقدام کرد.
طهماسبى با اشاره به اینکه قطعا ایجاد صنایع آببر در نزدیکى سواحل به صلاح کشور است، گفت: با توجه به پتانسیلهاى حوزه دریایى و بندرى ایران و اتصال به آبهاى آزاد و در عین حال وسعت سواحل و پسکرانه بنادر کشور، بدون شک ایجاد صنایع آب بر در پسکرانه بنادر به سود اقتصاد ایران و فعالان اقتصادى است.
وى در ادامه به وظایف دولت در مورد ایجاد صنایع آببر در پسکرانه بنادر اشاره و اظهار کرد: در این زمینه دولت باید با برنامهریزى و اجرا به صورت جدى ورود کند تا شاهد ایجاد فعالیتهاى صنعتى، تولیدى، خدماتى و ارزش افزودهاى در پسکرانه بنادر باشیم.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه برنامه پنج ساله هفتم توسعه آیندهنگر خواهد بود، خاطرنشان کرد: مجلس شوراى اسلامى تعامل نگر است و به طور حتم با بررسى و اطمینان از اینکه ایجاد صنایع اببر در پسکرانه بنادر به صلاح کشور خواهد بود نسبت به الزام آور کردن این مساله اقدام میکند.