به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی حاجیآبادی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مرکزی گفت: در این پروژه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مرکزی نظارت عالیه بر پروژه داشته است و با استقرار آزمایشگاه دائم نسبت به ارائه خدمات با بکارگیری نیروهای متخصص و فنی، تجهیزات بروز و استاندارد مبادرت داشته و در افتتاح این پروژه نقش آفرین بوده است .
حاجیآبادی به انجام آزمایشهای مختلف در این پروژه اشاره کرد و گفت: در حدود ۱۳۰۰ آزمایش متنوع شامل ۴۶۰ مورد آزمایش تست دانسیته، ۱۰۵ مورد آزمایش بتن، ۱۷۳ مورد آزمایش آسفالت، ۳۷ مورد دانهبندی اساس، ۳۵مورد دانه بندی زیر اساس، ۳۷ مورد دانه بندی شن ، ۳۷ مورد دانه بندی ماسه ، ۲۴۱ مورد دانه بندی بین گرم و سرد آسفالت و ۱۳۳ مورد آزمایش سینی قیر انجام شده است.
وی ادامه داد: طول قطعات ۲، ۳ و ۴ در حدود ۶۷ کیلومتر است و ارزش روز این محور ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود.
به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، حاجیآبادی افزود: تکمیل بخشی از کریدور ترانزیتی بندر انزلی، آستارا و نوشهر به بندر امام خمینی (ره)، روانسازی ترافیک عمومی به منظور پوشش تردد روزانه ۲۰ هزار وسیله نقلیه در سال اول افتتاح طرح، رفع گرههای ترافیکی در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرمآباد، ایجاد بستر مناسب حملونقل بینالمللی کالا و جابجایی مسافر از طریق آزادراه، کاهش آلایندگی محیط زیست، کاهش طول مسیر به میزان ۳۲ کیلومتر و کاهش زمان سفر به میزان ۴۳ دقیقه و کاهش نقاط حادثه خیز از جمله اهداف اجرای این طرح است.