شناسهٔ خبر: 96182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان همدان

آزمون نظام مهندسی در استان کرمانشاه معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان همدان گفت: هم زمان با سراسر کشور آزمون ورود به حرفه مهندسان ،کاردانها و معماران تجربی و آزمون کارشناسی ماده ۲۷ در استان در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان) مجید صالحی امیر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان همدان بیان کرد: هم زمان با سراسر کشور آزمون ورود به حرفه مهندسان،کاردانها و معماران تجربی و آزمون کارشناسی ماده ۲۷ در  استان در حال برگزاری است که تعداد کل داوطلبان استان همدان ۷۲۹۲ نفر که در مقایسه با کل کشور که ۲۷۶۲۷۵ نفر می باشد از نسبت  ۲.۶ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: در استان همدان ۸۹.۳۷ درصد آزمون تستی و ۸.۵ درصد طراحی معماری ،۱.۴۸ درصد کاردان هاو ۶۵. درصد کارشناسان ماده ۲۷ است.

صالحی امیر در پایان افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و در اجرای مواد ۵،۱۱،۲۱،۲۶،و۲۸ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان  آزمون های  ورود  به  حرفه  مهندسان  پایه سه در رشته های معماری ( نظارت، طراحی و اجرا )، عمران (محاسبات،نظارت، اجرا و طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تاسیسات برقی(طراحی و نظارت)، تاسیسات مکانیکی (طراحی و نظارت)، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری و آزمون های ورود به حرفه کاردانهای فنی ساختمان (پایه سه) در رشته های معماری، عمران، شهرسازی، نقشه برداری، مکانیک، برق و نیز آزمون های تعیین سطح صلاحیت حرفه ای معماران تجربی (پایه۳و۲و۱) و آزمون کارشناشی ماده ۲۷از چهار شنبه آغاز شده و پنج شنبه و جمعه ادامه دارد.