شناسهٔ خبر: 96191 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نا امنی در افغانستان پایانه مرزی میلک را به تعطیلی کشاند

میلک.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: تحولات سیاسی صورت گرفته در کشور افغانستان و کشیده شدن دامنه درگیری های داخلی این کشور به مرز میلک سبب تعطیلی این پایانه مرزی از شامگاه ۱۴ مردادماه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل برای فعالان اقتصادی، با هماهنگی دستگاههای اجرایی مستقر در پایانه مرزی میلک‌ از تجار خواسته شده تا اطلاع ثانوی از ارسال حامل‌های صادراتی و ترانزیتی که قصد خروج از پایانه مرزی میلک‌ را دارند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در این راستا خروج کامیون‌های ایرانی و ترانزیتی به سمت افغانستان تا اطلاع بعدی امکان پذیر نخواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کامیون‌های ایرانی و محموله‌های تجاری که در حال بازگشت از افغانستان هستند امکان ورود به کشور را با هماهنگی های انجام شده دارند.

باقری با تاکید بر حفظ منافع ملی گفت: امیدواریم این موضوع طولانی مدت نباشد و بنای ما نیز بر این است که در تجارت ما با کشور افغانستان وقفه‌ای حاصل نشود و فعالان اقتصادی ما بتوانند به کار خود ادامه دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و  در همسایگی‌ ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد، خاطر نشان کرد: کشور افغانستان دریچه ارتباط با کشورهای آسیای میانه است و وجود پایانه مرزی میلک در این نقطه از استان سبب شده تا حجم قابل ملاحظه‌ای کالا از این مرز صادر شود.