شناسهٔ خبر: 96193 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

بندر چابهار؛ قطب اصلی تزانزیت منطقه‌‌ای می‌شود/ الحاق شناور ناجی ۱۱ به ناوگان دریایی/ ۴ میلیون و ۶۴۳ هزار تن؛ آخرین موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور / ارزیابی قلمرو اعمال کنوانسیون‌های دریایی در خصوص کشتی‌های اتوماتیک

بندر چابهار تبدیل بندر چابهار به قطب اصلی تزانزیت منطقه‌‌ای و موجودی ۴ میلیون و ۶۴۳ هزار تن کالاهای اساسی در بنادر کشور از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

ارسال اسامی ۹۵ هزار دریانورد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا به وزارت بهداشت

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی اسامی ۹۵ هزار دریانورد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا را به وزارت بهداشت ارسال کرده است.

۴ مزیت پسکرانه بنادر و سواحل برای ایجاد و انتقال صنایع آب‌بر

عضو کمیسیون صنایع و معادن و رییس کمیته پتروشیمی، نفت و گاز مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد دولت آینده انتقال صنایع آب‌بر به پسکرانه بنادر را در دستور کار قرار دهد.

بندر چابهار؛ قطب اصلی تزانزیت منطقه‌‌ای می‌شود 

سخنگوی وزارت خارجه هند تاکید کرد: بندر چابهار؛ با توجه به ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی که دارد می‌تواند قطب اصلی تزانزیت منطقه‌‌ای می‌شود.

 الحاق شناور ناجی ۱۱ به ناوگان دریایی

شناور ناجی۱۱ پس از تعمیر اساسی و زیر آبی به ناوگان جستجو و نجات دریایی هرمزگان ملحق شد.

۴ میلیون و ۶۴۳ هزار تن؛ آخرین موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور 

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور تا ۹ مرداد ماه سال جاری را ، ۴ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۰۸ تن اعلام کرد.

 ارزیابی قلمرو اعمال کنوانسیون‌های دریایی در خصوص کشتی‌های اتوماتیک

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی جزییات نشست ۱۰۸ کمیته حقوقی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) را تشریح کرد.

تخلیه و بارگیری ۵۶۴ هزار TEU کانتینر در بندر شهیدرجایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری حدود ۵۶۴ هزار TEUکانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۶ درصدی عملیات به ثبت رسیده است.

رشد ۲۹ درصدی شاخص‌های عملیاتی در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تداوم رشد آمار عملیاتی در بنادر شرق هرمزگان طی چهار ماه نخست سال خبر داد و گفت: جهش ۴۶ درصدی صادرات غیرنفتی مبین گسترش تبادلات با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

نفع سرمایه‌گذاران در انتقال صنایع به پسکرانه بنادر است

نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر از امکان تامین آب برای صنایع آب‌بر برخوردار است، گفت: انتقال صنایع آب‌بر به پسکرانه بنادر، به سود سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.