شناسهٔ خبر: 96196 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۴ ماهه اول سال انجام شد؛

اصلاح ۶۴ نقطه حادثه خیز در محورهای کهگیلویه و بویراحمد

عملیات روکش آسفالت محور فرعی دوست محمد -بنجار حوزه سیستان به طول ۹.۵ کیلومتر مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد از اصلاح ۶۴ نقطه حادثه خیز در ۴ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در زمان یاد شده نیز ۶ کیلومتر از محور یاسوج به سمیرم ایمن سازی صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد)، سید محمد حسین نصیری راد مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد از اصلاح ۶۴ نقطه حادثه خیز در ۴ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در زمان یاد شده نیز ۶ کیلومتر از محور یاسوج به سمیرم ایمن سازی صورت پذیرفت.

نصیری راد اضافه کرد: اجرای خط کشی در محورهای مواصلاتی به طول ۱۰۰ کیلومتر، حذف و اصلاح ۶۰ نقطه پرحادثه کم هزینه زود بازده و حذف و اصلاح۴ نقطه پرحادثه پرهزینه دیر بازده (قوس لما در محور یاسوج به سمیرم_ ورودی دهدشت از سمت بهبهان_دو نقطه محور یاسوج به سپیدار و سادات حدفاصل امامزاده سید محمد-سید عیسی) از دیگر کارهای انجام شده راهداری است.

وی همچنین بیان داشت: ایمن سازی و شانه سازی محورها از دیگر عملیات راهداری است و به همین منظور خاکریزی نقاط پرتگاهی در سطح استان به طول ۶۰ کیلومتر انجام شده و در مسیر یاسج به بابامیدان ۱۰ کیلومتر و یاسوج به اقلید نیز به طول ۱۰ کیلومتر شانه سازی صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به سیل روزهای پایانی تیرماه کهگیلویه و بویراحمد و مسدود شدن برخی راه‌های روستایی گفت: راه‌های روستایی حوزه بویراحمد_مارگون_چرام که به علت وقوع بارش سیل آسا ۲۷ تیر مسدود شده بودند بازگشایی شد.

نصیری‌راد با اشاره به ارتقای روشنایی راه‌ها و تونل‌های استان به طول ۷۰ کیلومتر گفت: لکه گیری محور شبلیز به پوله ۵ هزار متر مربع، روکش آسفالت به طول ۴ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و لکه گیری شاه حمزه به تنگ پیرزال ۱۲ هزار متر مربع و روکش آسفالت به طول ۵ کیلومتر با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لکه‌گیری جاده دهدشت پادوک به طول ۹ هزار متر مربع، روکش آسفالت ۵۰۰+۴ با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و لکه گیری یاسوج به سمیرم ۳۰ هزار متر مربع و اعتبار ۱۸ میلیارد ریال صورت گرفت.

وی عنوان کرد: روکش آسفالت قلعه رئیسی به دیشموک به طول ۷۰۰ متر با اعتبار ۷ میلیارد ریال، اجرای میکروسرفیسینک به طول ۱۵ کیلومتر در سطح استان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و آسفالت راه روستایی میان لوداب به آبمورد به طول ۳ کیلومتر و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات راهداری است.

این مسیول با اشاره به آسفالت راه روستایی کَمَک‌ها در لوداب به طول ۳ کیلومتر و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال خاطرنشان کرد: لکه گیری و روکش آسفالت پل بریم گچساران به طول ۶۰۰+۱ با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و زیرسازی راه‌های روستایی در سطح استان به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در چهار ماه نخست امسال انجام شد.