شناسهٔ خبر: 96198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از محل آزمون ورود به حرفه مهندسی

adf60f8d-c4de-468a-b98f-f0d01c583865.jpg مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن بازدید از حوزه های برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان اظهار داشت: قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال است و متقاضی در صورت قبولی در آزمون مزبور و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان رضوی)، سیدعبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن بازدید از حوزه های برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان اظهار داشت: قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال است و متقاضی در صورت قبولی در آزمون مزبور و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی خواهد شد.

نژادصفوی در حاشیه بازدید از حوزه های برگزاری آزمون در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی با رقابت بین ۲۰ هزار و ۹۹۲ نفر همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی برگزار شده است.

وی افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی در سه روز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مردادماه در چهار حوزه امتحانی مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور برگزار شد.

وی بیان کرد: از مجموع شرکت کنندگان خراسان رضوی در این دوره از رقابت ها هزار و ۱۱۹ نفر در نیشابور، ۹۸۸ نفر در سبزوار، هزار و ۵۸ نفر در تربت حیدریه و باقی آنان در مشهد به رقابت پرداختند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال است و متقاضی در صورت قبولی در آزمون مزبور و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی خواهد شد.

نژادصفوی افزود: براساس آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی استان خراسان رضوی، این آزمون با رعایت فاصله مناسب بین داوطلبان و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.