شناسهٔ خبر: 96207 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد:

واکسیناسیون کارکنان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) / انجام ۶۰۹۰ تست تشخیص کرونا در مهمترین درگاه ورودی و خروجی کشور

محمدرضا سیف سرپرست اداره کل ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از واکسیناسیون کارکنان این مجموعه علیه بیماری کرونا خبر داد‌.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا سیف اظهار داشت: با توجه به اینکه فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به عنوان مهمترین درگاه ورودی و خروجی کشور به شمار می‌رود، عملیات ضدعفونی سالن‌های ترمینال و کنترل علائم ابتلا به کرونا در مسافران از نخستین روزهای ظهور کووید ۱۹ در جهان در این فرودگاه آغاز شد، لذا کارکنان این مجموعه بیش از ۱۸ ماه است که در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی و رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) کارکنان این مجموعه در اولویت واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ قرار گرفتند و تزریق واکسن به این افراد از ابتدای مرداد ماه آغاز شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان داشت: پس از اختصاص سهمیه واکسن به شهر فرودگاهی ابتدا واکسیناسیون کارکنان عملیاتی در پهنه هوانوردی که در تماس با مسافران بودند، انجام شد و در ادامه واکسیناسیون سایر کارکنان در بخش‌های مختلف این مجموعه در حال انجام است.

سیف اضافه کرد: در مجموع ٣٠٠٠ نفر از کارکنان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به همراه پرسنل شرکت‌های پیمانکار در مجموعه دوز اول واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد و از یک ماه آینده با تزریق دوز دوم واکسن، عملیات واکسیناسیون کارکنان این مجموعه تکمیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل ایمنی و تضمین کیفیت گفت: از دیگر اقدامات مهمی که در شهر فرودگاهی با همراهی وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر انجام گرفت، انجام ۶۰۹۰ تست تشخیص کرونا از مسافران پیش از ورود به کشور است.

به گزارش شهر فرودگاهی امام خمینی‌ (ره)، سیف خاطرنشان کرد: حفظ ایمنی و سلامتی مسافران و کارکنان اولویت نخست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است و در این مسیر همگام با پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا پیش می‌رویم.