شناسهٔ خبر: 96208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۰کیلومتر از راه‌های آوج و الموت در استان قزوین بر اثر سیل خسارت دید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تخریب و آسیب سیل به ۸۰کیلومتر از راه‌های‌ شهرستان آوج و بخش الموت در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، حق‌لطفی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین که با حضور استاندار برگزار شد اظهار داشت: بر اثر سیل اخیر در شهرستان آوج ۶دستگاه پل بین ۳۰تا ۷۰درصد و ۳۰کیلومتر از راه های این شهرستان تخریب شدند.

وی اضافه کرد: در بخش الموت نیز تخریب ۳۰تا ۷۰ درصدی ۱۲ دستگاه پل، تخریب کامل ۲دستگاه پل و ۵۰کیلومتر از راه‌ها از جمله خسارات سیل هفته گذشته بوده است.

حق‌لطفی ادامه داذ: در مجموع این سیلاب ۱۰۰میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی آسیب وارد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: تمام راه‌های ارتباط روستایی استان به غیر از روستای وناش بالا که حفره‌ای به عمق ۵۰ متر ایجاد شده، بازگشایی شدند و راه ارتباطی این روستا با پر کردن حفره ایجاد شده نیز به زودی بازگشایی خواهد شد.

به گفته حق لطفی راه‌های روستایی طالع، چوسر و ایلان به علت تخریب و از بین رفتن دو دهانه پل از بین رفته  از امروز شنبه عملیات احداث راه موقت  برای این مسیرها آغاز خواهد شد.