شناسهٔ خبر: 96235 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدير راهبری مرکز ايمنی، عمليات اضطراری و نظارت بر کيفيت خدمات فرودگاهی خبر داد:

هوشمندسازی سامانه کنترل و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های پرترافيک کشور

مجتبی رنجبر مدير راهبری مرکز ايمنی، عمليات اضطراری و نظارت بر کيفيت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها از هوشمندسازی سامانه کنترل و نظارت بر کیفیت سرویس‌ها و خدمات فرودگاهی با استفاده از سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی خبر داد.

مجتبی رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه تاكيد مدیرعامل محترم شرکت در خصوص ارتقاء کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های کشور، سامانه جامع هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی از ابتدای سال جاری در فرودگاه‌های بزرگ کشور راه‌اندازی شده و به طور مستمر در حال جمع آوری بازخوردهای مسافران در رابطه با کیفیت خدمات و امکانات فرودگاهی است.

وی بیان کرد: هوشمندسازی این سامانه، این امکان را برای مدیران فرودگاه‌ها، بویژه مدیران ترمینال‌ها فراهم می‌آورد تا با استفاده از پنل تصویری هشدارهای آنی سامانه، به صورت هوشمند و کاملاً برخط از وضعیت ارائه خدمات در نقاط مختلف فرودگاه نظیر: نحوه اطلاع‌رسانی در اطلاعات پرواز، کانترهای پذیرش مسافر، سرویس‌دهی در غرفه‌های فروشگاهی و همچنین شرایط و وضعیت امکانات سالن‌های فرودگاه، مطلع شده و در صورت بروز مشکل در کوتاه‌ترین زمان نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رنجبر افزود: این سامانه علاوه بر مانیتورینگ تصویری و ارائه نمودارهای ضربانی مختلف از وضعیت برخط رضایت مسافران از خدمات، به صورت هوشمند و به محض کاهش میزان سطح رضایت مسافران با اعلان هشدارهای آنی ( Real-time Alerting) و ارسال پیامک‌های هشدار و اخطار به مسئولان ذی‌ربط، آنها را از وضعیت بحرانی یا فوق بحرانی موجود آگاه نموده تا جهت رفع نواقص و کاستی‌ها به صورت فوری و در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

رنجبر در پایان اعلام کرد: با هوشمندسازی این نظام کنترلی و بهره‌گیری از قابلیت‌های سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، فرآیند رضایت‌سنجی مسافران با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری انجام خواهد شد که در نهایت موجب بهبود خدمات و افزایش سطح رضایت مردم از وضعیت فرودگاه‌ها می‌شود.