شناسهٔ خبر: 96240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار مرکزی و نماینده ساوه صورت پذیرفت؛

بهره‌برداری از باند دوم غرق آباد-نوبران

باند دوم غرق آباد-نوبران شهرستان ساوه باند دوم غرق آباد-نوبران شهرستان ساوه با اعتباری افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مرکزی)، باند دوم غرق آباد-نوبران شهرستان ساوه با اعتباری افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال با حضور سید علی آقازاده استاندار مرکزی، محمد سبزی نماینده مردم  شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

استاندار  ضمن تقدیر از مجموعه اقدامات بعمل آمده برای تکمیل و بهره‌برداری باند دوم غرق آباد-نوبران به طول ۱۰ کیلومتر در امتداد محور قدیم ساوه-همدان به اهمیت استراتژیکی این محور اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از باند دوم محور غرق آباد به نوبران بار ترافیکی این مسیر روان خواهد شد.

وی محور قدیم ساوه به همدان را یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد و پرترافیک دانست و تصریح کرد: مسیر مواصلاتی شهر غرق آباد به نوبران به طول ۱۰ کیلومتر در این محور قرار دارد که از مقاطع پرتراکم این راه ارتباطی به شمار می رود که با دو بانده شدن آن حجم قابل توجهی از ترافیک و تراکم عبور و مرور کاسته خواهد شد.

آقازاده خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح یک اقدام ارزشمند و کار بزرگی بود که طی یک سال اخیر صورت گرفت تا ارمغانی از سوی دولت به مردم این منطقه باشد.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی راهداران و هم افزایی پیمانکاران بخش خصوصی برای تسریع در روند اجرایی و به ثمر رساندن این پروژه افزود: برای تکمیل پروژه باند شمالی محور غرق آباد-نوبران طی ماه‌های اخیر اقدامات قابل توجهی بعمل آمده است که از آن جمله می‌توان به اجرای ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت با بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ارتقای ایمنی راه با ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اشاره کرد.

به گفته جهانی برای ایمن سازی محور یاد شده بیش از ۸۰۰ متر طول گاردریل، ۶۵۰ متر طول حفاظ بتنی (نیوجرسی)، نصب انواع تابلوهای اطلاعاتی، انتظامی و علائم ایمنی، اجرای قرنیز و نصب هندریل برای پل‌های موجود، خط کشی، اجرای شیب شیروانی و تسطیح شانه خاکی راه، نصب چراغ‌های چشمک زن و بسیاری اقدامات دیگر بعمل آمده‌ است تا بستری ایمن برای بهره مندی کاربران جاده‌ای و مردم شریف شهرستان ساوه فراهم شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت پاسخ به مطالبات مردمی و افزایش میزان برخورداری از راه‌ها در سطح استان، در راستای اعتلای اهداف سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، امروز شاهد رویدادی مهم در حوزه راههای شهرستان ساوه هستیم که امیدواریم علاوه بر جلب رضایتمندی هم استانی های عزیز، کاهش میزان تصادفات در این محور را در بر داشته باشد.

بخش نوبران از توابع شهرستان ساوه شامل دو شهر نوبران و غرق آباد با ۱۰۲ روستای کوچک و بزرگ است که در مجموع افزون بر ۲۵ هزار نفر جمعیت را در برگرفته است، شهر غرق آباد در ۴۵ کیلومتری و شهر نوبران در ۵۵ کیلومتری شهرستان ساوه قرار دارند.