شناسهٔ خبر: 96263 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بیشتر مناطق کشور از روز سه شنبه جوی پایدار خواهند داشت/ شرق دریای عمان متلاطم خواهد بود/ افزایش نسبی دما از روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز سه شنبه تا پایا هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش بینی می شود، گفت: ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌هایی پراکنده خواهند داشت.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای  امروز ۱۷ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد. 

وی ادامه داد: برای دو  روز آینده برای ساعات بعد ازظهر در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان،  همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس،شمال شرق خوزشتان، جنوب غرب اصفهان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان و در ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، البرز، قزوین و تهران رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه از روز سه شنبه تا پایا هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش بینی می شود، افزود: ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌هایی پراکنده خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: در چند روز آینده در شمال شرق و شرق کشور، وزش بادهای شدید  و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود خصوصا در منطقه زابل و خراسان جنوبی به سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا  می‌شود.

وی عنوان کرد: شرق دریای عمان به سبب همین وزش بادهای شدید در روزهای آینده مواج و متلاطم خواهد بود. از روز دوشنبه تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

گودرزی گفت: تهران برای امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد داشت و اواسط روز وزش باد را خواهیم داشت و بیشینه دما به ۳۸ درجه بالای صفر می رسد.