شناسهٔ خبر: 96272 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با ۱۶ میلیارد تومان هزینه؛

پل " کاکارضا " سلسله لرستان به بهره‌برداری رسید

افتتاح پل کاکارضا 2.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: پل کاکارضا شهرستان سلسله با ۹۰ متر طول و هزینه‌ای بیش از ۱۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: پل کاکارضا شهرستان سلسله با ۹۰ متر طول و هزینه‌ای بیش از ۱۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

کرم الهی عصر روزگذشته در حاشیه مراسم افتتاح پل کاکارضا شهرستان سلسله که با حضور سید موسی خادمی استاندار لرستان، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید، اظهار داشت: این پل در جریان سیل ۹۸ تخریب شد و بلافاصله کار جانمایی پل با مشاور جدید آغاز شد.

وی افزود: به صورت پی های عمیق و با شمع های بتن مستحکم و تیرهای قوی طراحی شده و از شهریور ماه ۹۸ احداث آن آغاز و بنا بود که این پل یک ساله به بهره‌برداری برسد، اما عواملی مانند بیماری کرونا و غیره باعث شد که کار بهره برداری از آن به تعویق بیفتد.

کرم الهی بیان کرد: این پروژه بسیار حساس و مهم بوده و به همین خاطر باعث شد که دقت را فدای سرعت نکنیم، کار را به خوبی انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: عوامل آزمایشگاهی هر روز در محل حاضر و کیفیت کار بتن و همه مسائل را در این پل مورد نظر قرار داده و خوشبختانه این پروژه با استحکام بالا امروز افتتاح شد.

کرم الهی ادامه داد: این پل دارای سه دهنه سی متری بتن به طول۹۰ کیلومتر طراحی شده، ۱۹ عدد شمع و ۱۸ عدد تیر با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان هزینه امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.