شناسهٔ خبر: 96308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت؛

ادامه نظارت بر انجام پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل جاده ای استان تهران

کرمانشاه - اتوبوس رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران، از پیگیری متناوب نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، سعید تائبی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران به اتفاق فرشاد مهرزاد رئیس پایانه جنوب در بازدید از عملکرد ناوگان مسافربری بر پیگیری متناوب نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری استان خبر داد.

تائبی در این بازدید تأکید کرد که نظارت دقیق بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه رعایت فاصله‌گذاری در محل دفاتر شرکت‌ها و پایانه‌ها و داخل ناوگان همچنان مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: حداکثر ظرفیت اتوبوس‌های  مسافری ، ۵۰ درصد است و تأکید شد که استفاده بیش از این ظرفیت تخلف محسوب خواهد شد.

رئیس اداره مسافر اداره کل ادامه داد: استفاده از ماسک، دستکش، استفاده از سطل‌های زباله دردار و به‌ویژه ضدعفونی مستمر محیط اعم از دفتر کار و ناوگان مسافری مورد تأکید است و تیم‌های ارزیابی باید دائماً موارد را پیگیری کنند.

تائبی افزود: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها توسط کارفرمایان یا رانندگان، مراتب تخلف از طریق کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: سلامت رانندگان و متصدیان فروش بلیت شرکت‌ها و کارکنان پایانه‌های مسافری نیز بسیار مهم بوده و نباید به خطر بیفتد.

رئیس اداره مسافر با اشاره به اهمیت موضوع و حفظ جان مسافران و رانندگان گفت :از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم ضمن همراهی با مسؤولان مربوطه جهت اجرای دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ، دفاترنمایندگی اداره کل در پایانه های مسافربری  پیگیری کنند.

وی همچنین عدم رعایت اصول ایمنی در جابه جایی مسافر نظیر حمل مسافر اضافه بر ظرفیت مجاز، سوار و پیاده کردن مسافرین در محل های غیر مجاز که ایمنی و رفاه مسافرین را، با تهدید مواجه می نماید از جمله تخلفاتی برشمرد که علاوه بر کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ رانندگان و شرکتها در کمیسیون ماده ۱۴ نیز قابل بررسی می باشد و این امرمنجر به غیر فعال کردن کارت هوشمند ناوگان خواهد شد .