شناسهٔ خبر: 96324 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:

تحول در نگاه به جذب نیروی انسانی در راستای گام دوم انقلاب

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بروز رسانی در فرآیند جذب نیروی انسانی گفت: نوآوری توسعه منابع انسانی در حوزه نیروی انسانی همگام با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اولویت های این وزارتخانه به شمار می آید .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین نشست هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰ با حضور نعمت الله ترکی معاون وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش، اعضای این شورا  به میزبانی سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

نعمت‌الله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی دبیر هیئت مرکزی گزینش این وزارتخانه در ابتدا ضمن تشکر از تلاش و پشتیبانی یکایک اعضا هیات مرکزی گزینش در پیشبرد و تکمیل امور محوله  با تاکید بر بروزرسانی در فرایند جذب نیروی انسانی اظهار کرد: نوآوری در حوزه توسعه نیروی انسانی همگام با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی به شمار می آید. 

وی افزود: در این زمینه باید با تمام توان در راستای تحول در این حوزه و بروز کردن شیوه ها و نگرش ها در گزینش گام برداریم .

ترکی با تقدیر ویژه از نحوه مدیریت  سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی و تیم همراه که در صنعتی پیشرو و پیشران فعالیت دارند، از هواشناسی به عنوان دستگاهی یاد کرد که در تراز اول خدمت‌رسانی به کشور قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، هواشناسی را سازمان تخصصی و بین‌المللی خواند و بر جذب نیروی انسانی متخصص و توانمند در این سازمان تاکید کرد.
ترکی با توجه به تخصصی بودن کار هواشناسی گفت: در زمینه جذب نیروی انسانی علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد شغلی، شخصی، ادراکی و رفتاری، موضوع خلاقیت نیز باید در جذب نیرو در این سازمان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: با تعریف و اجرای صحیح  استراتژی سازمانی و استراتژی منابع انسانی، در واقع هویت بخشی سازمانی استقرار پیدا می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: هماهنگ سازی بین بخشی در مجموعه ها، نقش اصلی را دارد که بخشی از آن به هسته گزینش و بخشی هم به مدیریت منابع انسانی برمی گردد.
در ادامه این جلسه سحر تاج‌بخش، معاون وزیر و رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به جذب نیروی انسانی در بخش های ستادی و دیدبانی در سطح کشور، طی دو سال اخیر و گزینش این افراد در شرایط کرونایی، فعالیت همکاران خود در هسته گزینش را شایسته تقدیر و تشکر خواند.

همچنین سیدمحمدرضا هاشمی نیا مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی با تشکر از نگاه مثبت و همراهی  تاج بخش در شایسته گزینش نیروی انسانی گفت: هسته گزینش هواشناسی در زمینه به روزرسانی پرونده های سازمانی جزو هسته‌های برتر در زیر مجموعه وزارتخانه محسوب می‌شود.

علی خسروی نماینده هیات عالی گزینش در هیات مرکزی با تاکید بر استفاده از تجربیات گذشتگان گفت: با توجه به بازنشستگی بخشی از نیروهای خبره در هسته های گزینش وزارت راه و شهرسازی باید به جذب نیروی انسانی متخصص در این بخش و آموزش این نیرو ها توجه ویژه داشت .

غلامعلی جعفر‌زاده رئیس سازمان نقشه برداری کشور و نماینده سازمان اداری و استخدامی در هیات مرکزی گزینش با قدردانی از حضور آقایان ترکی و هاشمی‌نیا در تمام نشست ها، علی رغم ترافیک کاری بالا، گفت: به صورت عملی پای کار باشیم تا تحقق شعارهای جهادی و اعتقادی برای مردم عینیت یابد.

جعفرزاده افزود: در این مدت و در زمان تصدی خانم تاج بخش به عنوان رئیس سازمان هواشناسی، شاهد کمترین مشکلات در سازمان هواشناسی بوده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: فارغ از تنش‌های معمولی که در برخی از دستگاه ها وجود دارد، در هواشناسی، کار در فضایی آرام و صمیمی انجام می شود و علت آن، ارتباط بسیار خوب بین لایه مدیریتی و پرسنل است. 

در ادامه این نشست مدیر و اعضای هسته گزینش سازمان هواشناسی به تبیین دیدگاه ها و نیازهای شان در این سازمان پرداختند . 

گفتنی‌است در پایان این نشست نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه به همراه رئیس سازمان هواشناسی کشور  از قسمت های مختلف این سازمان بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت نیروی انسانی و مشکلات این سازمان قرار گرفت.