شناسهٔ خبر: 96331 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی پیامی؛

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و راه و شهرسازی روز خبرنگار را تبریک گفت

فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

"خبرنگاران" این ثبت‏ کنندگان حقایق در تاریخ، کنشگری کلیدی در معماری و شهرسازی هستند.

خبرنگاران همواره با دقت و سرعت در حال ثبت و ترویج اتفاقات اطراف ما هستند که از یک سو نقش اساسی در روشن ساختن افکار عمومی و از سوی دیگر نقشی انکارناپذیر در جهت دادن به تصمیم‎‏سازی و تصمیم‏ گیری‏ ها دارند. این نقش کلیدی خبرنگاران، دقت و حساسیت بالایی را طلب می‏ کند تا بتوانند آینه بازتاب‏ دهنده حقیقت باشند و در بازی جریان‏ های نادرست قرار نگیرند. موضوعی که در دنیای امروز که گاهی شناخت حقایق با خصیصه سرعت در مخابره خبر تاحدی در تعارض است.

در حوزه شهرسازی و معماری نیز خبرنگاران همچون کنشگرانی پنهان در فرایند توسعه شهری اثرگذار بوده و حلقه‏ ای واسط بین تصمیم‏ گیران و مردم در جهت مطالبه‏ گری عموم هستند. اگر سیاستگذاری و برنامه ‏ریزی‏ ای در توسعه انجام پذیرفت، طرح و پروژه‏ ای افتتاح شد و اثری ماندگار خلق شد این خبرنگاران بودند که با حساسیت و دغدغه، توجه و حس تعلق عموم را برانگیختند و همواره شاهد بودیم که نقدهای موثر بعدی با اطلاع رسانی این عزیزان انجام شده است.  و بی‏شک حضور خبرنگاران جسور و آگاه در ترویج دانش سرزمینی و ساخت جامعه‏ ای مطالبه‏ گر متناسب با ظرفیت کشور بسیار موثر است.
همچو جم جرعه ما کش که ز سر دو جهان                     پرتو جام جهان بین دهدت آگاهی

با آرزوی آگاهی روزافزون، خبرهای خوش، راستین و موثر در زندگی بهتر همه شهروندان به قلم توانمند خبرنگاران دلسوز و آگاه این مرز و بوم ....