شناسهٔ خبر: 96365 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق/از ابتدای هفته دمای هوا در بیشتر مناطق کشور روند کاهشی پیدا می کند

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی روزهای آینده در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق از کاهش دمای هوا در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۰مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی  گفت: برای استان های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در قزوین، تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی همچنین در برخی نقاط از استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس به ویژه در ساعات صبح و اوایل شب رعد برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در دو روز آینده در مناطقی از شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی و در برخی نقاط از هرمزگان، جنوب سیستان ،جنوب کرمان و فارس  رگبار،  بارش باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

نقشینه تصریح کرد:  در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال آذربایجان غربی و برخی از نقاط از اردبیل و غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد و سایر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از ابتدای هفته برای بیشتر مناطق کشور دمای هوا روند کاهشی پیدا می کند و در ۵ روز آینده در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و منطقه زابل تند باد رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گردو غبار و کاهش کیفیت  دید همراه می شود.  در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان کرد: ارتفاعات تهران امروز بعدازظهر نیمه ابری خواهد بود و احتمال بارش پراکنده وجود دارد اما  تهران، طی روزهای آینده آسمانی صاف خواهد داشت. بیشینه دمای تهران امروز و فردا به ۳۹ درجه خواهد رسید و کمینه دما نیز در مهرآباد ۲۷ درجه خواهد شد و شمیرانات ۲۳ درجه پیش بینی شده است.