شناسهٔ خبر: 96419 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز تعمیرات اساسی اسکله‌های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار/ افزایش ضریب ایمنی با بهره‌گیری از روش‌های نوین بهسازی

آذرپيكان معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان، از آغاز عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۱ و ۵ بندر شهید کلانتری و اسکله ۵ بندر شهید بهشتی با هدف افزایش ضریب ایمنی در عملیات‌های دریایی و بندری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان، از آغاز عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۱ و ۵ بندر شهید کلانتری و اسکله ۵ بندر شهید بهشتی با هدف افزایش ضریب ایمنی در عملیات‌های دریایی و بندری خبر داد.

به گفته عباس آذرپیکان اعتبار کل این پروژه بیش از هزار میلیارد ریال و مدت اجرای آن ٢٠ ماه و شروع پروژه از  ۱۴۰۰/۳/۱ بوده است. 

وی افزود: ترمیم اسکله‌های شماره ۱ بندر شهید کلانتری، بهسازی اسکله‌های ۵ شهید کلانتری و ۵ شهید بهشتی در برنامه عملیاتی این طرح قرار دارند که با اتمام این پروژه‌ها ضریب ایمنی بندر از نظر پهلودهی شناور، تخلیه و بارگیری افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

 معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه در اجرای این پروژه از روش‌های نوین عملیات بهسازی اسکله که در دنیا متداول است بهره‌گیری می‌شود ادامه داد: ۱۶ عدد فندر در اسکله شماره ۵ کلانتری و ۱۲ عدد فندر در اسکله شماره ۵ شهید بهشتی، طراحی و نصب خواهد شد و علاوه بر این در اسکله شماره ۵ شهید بهشتی به تعداد  ۱۸ عدد بولارد به ظرفیت ۱۰۰ تن نصب خواهد شد.

 به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، آذرپیکان با اشاره به اهمیت نظارت دقیق بر اجرای پروژه، رنگ‌آمیزی بیش از ۷ هزار متر مربع، تخریب بتن به میزان ۲ هزار متر مکعب، استفاده از ۳۰۰ تن میلگرد و ۴۵ تن آهن آلات سنگین و بتن‌ریزی به میزان ۳۷۰۰ متر مکعب، را از اهم اقدامات فنی پروژه، اعلام کرد.