شناسهٔ خبر: 96423 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهار ماهه امسال انجام شد؛

صدور بیش از ۹۰۰۰ کارت معاينه فنی برای وسائط نقلیه عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان

صدور کارت معاینه فنی - سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صدور ۹ هزار و ۴۳۹ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در چهار ماهه امسال در این استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از مجموع ۱۱ هزار و ۴۳۳ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده ای بار و مسافر این مدت به مراکز معاینه فنی استان ۹ هزار و ۴۳۹ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و یک هزار و ۹۹۴ به علت وجود نقص رد شدند.

وی افزود: با هدف بالا بردن سطح ایمنی، كاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست، چهار مرکز معاینه فنی در شهرستان های زاهدان، زابل و خاش تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرکز معاینات فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.

کرد خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از کامیون، اتوبوس و مینی بوس و سواری بین شهری مکلف هستند از سلامت فنی ناوگان اطمینان حاصل کنند تا سوانح رانندگی کاهش یابد.