شناسهٔ خبر: 96443 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل و مسکن در مجلس بررسی شد/ کمبود تولید مسکن در کشور جبران شود/بررسی و تاکید نمایندگان بر موضوع شهرسازی و تدوین استراتژی شهرسازی کشور

مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون عمران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز ۲۳ مرداد در حاشیه جلسه آن کمیسیون برای بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم، گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بنا به رسالت قانونی خود، برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برنامه خود را در جلسه امروز کمیسیون ارایه و اعضای کمیسیون عمران نیز سوالات و انتظارات خود را با توجه به دغدغه‌هایی که در زمینه مسکن و شهرسازی وجود داشت، مطرح کردند. همچنین موضوعات حمل و نقلی نیز مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

ایری در خصوص دغدغه‌های اعضای کمیسیون عمران مجلس، اعلام کرد:متاسفانه تامین مسکن یکی از معضلات اصلی کشور است. در زمینه تامین مسکن کمبودهایی در سال‌های گذشته وجود داشت که انتظار می‌رود تا در این دولت ساماندهی شود.

وی افزود: توان کشور در حال حاضر، برای احداث مسکن، سالانه ۳۰۰ هزار واحد است که با این آمار، سالانه در حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی کمبود وجود دارد. در طی این سال‌ها نیز در حدود ۴ میلیون واحد مسکونی کمبود مسکن در کشور در زمینه احداث ایجاد شده است که یکی از مطالبات مجلس تامین و تولید نیاز سالانه مسکن بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: موضوع شهرسازی و تدوین استراتژی شهرسازی کشور نیز از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت. متاسفانه در زمینه تدوین استراتژی شهرسازی راهبرد پیچیده و سردرگمی وجود داشت و شهرهای ما هم‌اکنون شهرهای بی‌هویتی هستند که به ظاهر تحت‌عنوان شهرهای ایرانی-اسلامی نامیده می‌شوند که در این باره در سنوات گذشته کاری انجام نشد. به همین منظور نیز دراین خصوص سوالاتی مطرح و پیشنهاداتی ارایه شد .

وی بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم را در زمینه حمل و نقل و حوزه‌های بنادر،جاده ای، دریای و هوایی از دیگر موضوعات امروز مجلس برشمرد و اعلام کرد: مقرر شده تا اعضای کمیسیون بعد از بررسی و شنیدن برنامه های آقای رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم نظر خود را اعلام کنند.