شناسهٔ خبر: 96466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر به عنوان مطالبه‌ای تاریخی با همکاری بین بخشی میسر شد

پیرانشهر استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه بررسی پروژه‌های زیرساختی شهرستان پیرانشهر عنوان کرد که ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر به عنوان مطالبه‌ای تاریخی با همکاری بین بخشی میسر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جلسه بررسی پروژه‌های زیرساختی شهرستان پیرانشهر با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به سرعت‌بخشی در پروژه‌های احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین و تعریض محور پیرانشهر-سردشت، تصریح کرد: باتوجه به ضرورت اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام با وجود کمبود منابع مالی، تحرکات فنی و اجرایی در پروژه‌های راهسازی پیرانشهر رخ داده و ساماندهی ورودی پیرانشهر به عنوان مطالبه ای تاریخی به همت یک کار بین بخشی آغاز شده که با تخصیص منابع مالی مورد نیاز به زودی به اتمام می‌رسد.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به جایگاه پیرانشهر در ترانزیت بین المللی گفت: تعریض محورهای پیرانشهر به نقده و سردشت از نیازهای ضروری است که در محور نخست اقدامات عمرانی در دست اجراست و در محور سردشت نیز تعریض ۷.۵ کیلومتر در چند روز آینده آغاز خواهد شد.

 کمک به لایروبی رودخانه‌ها، تأمین اعتبار فرهنگسرای پیرانشهر و احداث کانال هدایت آبهای سطحی در شین آباد  از جمله پروژه‌های بازآفرینی در دست اجراست.