شناسهٔ خبر: 96517 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

تجارب سازندگی ملی و بین‌المللی رستم قاسمی مورد تایید مجلس است/ توانایی تأمین نیازها در حوزه های مسکن و حمل ونقل

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قاسمی می‌تواند نیاز مردم را حوزه های مسکن و زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی جامه عمل بپوشاند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص برنامه‌های ارایه شده توسط رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به ویژه در بخش مسکن، اعلام کرد: یکی از وزرای دقیق و موردتوجه در کابینه دولت سیزدهم اقای رستم قاسمی است. وی دارای تجارب مهم سازندگی در عرصه ملی و بین‌المللی در تمامی حوزه‌های مرتبط با وزارتخانه راه و شهرسازی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظر نمایندگان مجلس و به ویژه کمیسیون عمران در خصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مثبت است.

شاکری تصریح کرد: برنامه‌های ارایه شده توسط رستم قاسمی برنامه‌های قابل قبولی است که انجام آنها با تلفیق یکسری از اقدامات و طبق زمانبندی میسر است.  آقای قاسمی می‌تواند نیاز مردم را هم در حوزه مسکن که بسیار مورد توجه رییس‌جمهوری است و هم در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی جامه عمل بپوشانند.

شاکری در پاسخ به این پرسش که برنامه ارایه شده توسط وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم برای مستاجران و ساماندهی بازار اجاره تا چه میزان قابل تحقق است، گفت: الزام تمامی بانک‌ها برای تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات به بخش مسکن و همچنین تشکیل صندوق مسکن که در قانون پیشنهاد شده است می‌تواند در کنار هم در تجهیز منابع به وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم کمک کند تا ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق شود.

وی استفاده از بازار سرمایه و دیگر روش‌های تامین مالی را از دیگر راهکارها برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: تمامی راهکارهای مدنظر برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه در برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم مطرح شده است.