شناسهٔ خبر: 96527 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در اکثر استان‌های کشور/ افزایش سرعت وزش باد در استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، اصفهان، مرکزی و قم

رگبار و رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در اکثر استان‌های کشور خبر داد و برای تهران اسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز و فردا در برخی نقاط هرمزگان، جنوب ارتفاعات کرمان، اصفهان، شرق بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان سمنان، گلستان، تهران و البرز برای بعدازظهر و شب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه برای برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان،سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استان‌هایی مانند البرز، تهران، مازندران و سمنان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

گودرزی گفت: در دو روز آینده افزایش سرعت وزش باد در سمنان، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، اصفهان، مرکزی و قم رخ می‌دهد که سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

وی گفت: امروز و فردا تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شوند. تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارد که بیشینه دمای هوا به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد.