شناسهٔ خبر: 96532 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مبادله تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و خدماتی بین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان نظام مهندسی معدن استان سیستان و بلوچستان

مكانيك خاك با هدف گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی، اجرایی و خدمات آزمایشگاهی بین اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان و سازمان نظام مهندسی معدن استان سیستان و بلوچستان تفاهمنامه همکاری امضا و مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالغفور تمندانی مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان سیستان و بلوچستان در جلسه  با رییس سازمان نظام مهندسی استان ضمن تسلیت ایام دهه اول محرم گفت: اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با دارا بودن ظرفیت و امکانات آزمایشگاهی ویژه، آمادگی همکاری و ارائه خدمات آزمایشگاهی در بخش معادن استان را دارد.

تمندانی افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توانایی که دارد انجام بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش را به ثبت رسانده و اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان سیستان و بلوچستان آمادگی دارد خدمات مورد نیاز، استاندارد، و بروز را مطابق با تفاهم نامه در اختیار سازمان نظام مهندسی معدن استان قرار دهد.

شهاب دهواری رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان سیستان و بلوچستان گفت: با استفاده از امکانات و خدمات آزمایشگاهی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان می‌توان هزینه‌های معدنکاران استان را به میزان چشمگیری کاهش داد.

دهواری ادامه داد: سالانه حداقل ۱۵هزار نمونه خاک و سنگ جهت آزمایش‌های مختلف به خارج استان ارسال می‌شد که هم اتلاف هزینه و وقت را برای معدنکاران در پی داشته و با امضاء این تفاهم‌نامه از این امر جلوگیری خواهد شد.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وی نقش آزمایشگاه فنی و مکانیک را در ارتقا کیفی پروژه‌های معدنی استان ارزنده بر شمرد و خاطر نشان کرد این همکاری از خروج پول و سرمایه از استان جلوگیری خواهد کرد.