شناسهٔ خبر: 96533 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تقدیر از سازمان بنادر برای ارتقای امنیت سامانه‌های الکترونیکی و همکاری در استفاده عملیاتی از سامانه جامع انبارها در بنادر

بنادر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از سازمان بنادر و دریانوردی برای به روزرسانی و ارتقای امنیت سامانه‌های الکترونیکی و همکاری در استفاده عملیاتی از سامانه جامع انبارها در تمامی بنادر کشور تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نامه محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به علیرضا قربانی؛ مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، چنین آمده است:

پروردگار را شاکریم که فصلی دیگر از سال‌های عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دولت دوازدهم، در حالی به پایان می‌رسد که این وزارت توانست با توکل به خداوند یکتا و اتکا به تعهد و توانمندی مدیران و کارکنان کارامدش به رغم وجود دشواری‌ها و مشکلات برامده از تحریم‌های ظالمانه تحمیلی و نیز بیماری همه‌گیر کرونا، در اجرای اسناد بالادستی و انجام تکالیف قانونی در حوزه دولت الکترونیک موفق باشد و زمینه ساز تحول و پیشرفت در دیگر حوزه‌ها شود.

حضور در مسیر خدمت یک موهبت الهی است که جز مدد به حضرتش کسی را یارای قدم نهادن در آن عرصه نیست. بدینوسیله از همکاری جنابعالی با این وزارت در قالب به روزرسانی و ارتقای امنیت سامانه‌های الکترونیکی آن سازمان و همکاری در استفاده عملیاتی از سامانه جامع انبارها در تمامی بنادر کشور، سپاسگزارم و از پیشگاه خداوند متعال توفیق روزافزونتان را خواستارم.

امید است با آغاز دولت سیزدهم، بخش ارتباطات همچنان در مسیر رشد و بالندگی حرکت کند تا اقشار مختلف جامعه از گستردگی و دسترسی آسان به خدمات برخوردار شوند.

گفتنی است، سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، سامانه‌ای جهت استانداردسازی و تعیین دقیق اطلاعات مربوط به تمامی انبارها و محل‌های ذخیره و نگهداری کالا در کشور و همچنین اطلاعات مربوط به کالاهای ذخیره شده در آنها اعم از مقدار و اطلاعات صاحبان آن‌ها است. تمامی اطلاعات قبوض انبارهای صادره در انبارهای کشور (اعم از خصوصی و عمومی) در این سامانه دریافت و حسب آیین‌نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام به صدور شناسه رهگیری یکتا برای این اسناد می‌نماید.