شناسهٔ خبر: 96538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخریب ۳۵ سازه غیر مجاز از حریم جاده‌های خوزستان

ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به شناسایی ۸۰ تخلف ساخت و ساز در حریم راه های این استان در چهار ماه نخست امسال گفت: ۳۵ سازه غیر مجاز از حریم جاده‌های خوزستان تخریب شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،  غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: طی ۴ ماه نخست امسال ۸۰ تخلف در حریم راه ‌های خوزستان شناسایی شده است که از این تعداد برای ۴۵ مورد صدور اخطاریه و پیگیری تخلفات انجام شده و ۳۵ مورد نیز تخریب و قلع قمع شده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بازه زمانی یاد شده ۶۲ مورد تخلف ساخت و ساز در حریم راه‌های استان شناسایی شده بود، افزود: برای این تعداد اخطاریه صدور و به علت تخلفات ۱۳ مورد نیز تخریب شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: با توجه به تأکیدهای مکرر و پیگیری‌ های مستمر به منظور اجرای دقیق تبصره یک ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ های کشور مبنی بر حفظ حریم راه‌ها اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

بهرامی نیا حریم قانونی آزادراه ها ۶۰ یا ۳۸ متر، بزرگراه‌ها ۳۸ متر، راه‌های اصلی ۲۲.۵ متر، راه‌های فرعی ۱۷.۵ متر و حریم راه‌های روستایی را ۱۲.۵ متراز آکس محور عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: این اداره کل طبق وظیفه قانونی خود از هر گونه ساخت ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه‌ ها و ۱۰۰ متر شعاع حفاظتی آن جلوگیری کرده و با متخلفان برابر تبصره یک ماده شش قانونی ایمنی راه‌ها برخورد قانونی می‌کند.
بهرامی نیا بیان کرد: متقاضیان قبل از هر گونه ساخت ساز اعم از تجاری و مسکونی در حاشیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی برای اخذ مجوز قانونی به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مربوطه مراجعه کنند.