شناسهٔ خبر: 96560 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران در برخی نقاط کشور/ وزش باد همراه با گردوخاک در شرق کشور

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد و برای تهران اسمانی صاف پیش بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۸ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق جنوب غرب کرمان، جنوب و شرق بوشهر، جنوب استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. طی ۵ روز آینده نیز به تناوب در ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های مازندران، شرق گیلان، تهران و سمنان و در روزهای جمعه و شنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و ارتفاعات اردبیل در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد موقتی رخ می‌دهد. همچنین از روز شنبه تا اواسط هفته با توجه به شمالی شدن جریانان دریای خزر در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و گاهی رعدوبرق را انتظار داریم.

وی ادامه داد: طی ۵ روز آینده پدیده غالب در شرق کشور همچنان وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاک است. شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی ۳ روز آینده مواج خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد است. جداکثر دما در تهران امروز به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید و حداقل دما نیز امروز صبح ۲۴ درجه سانتی‌گراد بود. فردا نیز همین حداقل دما برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: ختک ترین مرکز استان امروز صبح شهرکرد با دمای حداقل ۹، اردبیل ۱۰ و بجنورد و همدان با دمای ۱۳ درجه بالای صفر بودند، در حالی که گرم‌ترین مرکز استان دیروز اهواز با دمای حداکثر ۴۵ درجه و بعد از آن خرم آباد و یزد  با دمای ۴۱ درجه بالای صفر بودند.