شناسهٔ خبر: 96561 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

لزوم تغییر در صنعت هوایی و وجود راهکارهای آن/ پرداخت ۳۴۰۰ میلیارد تومان وام کرونا به متقاضیان حوزه حمل و نقل/ کاهش تعداد پروازها به یک سوم به دلیل شیوع کرونای دلتا/ سرگردانی مسافران بدون ویزا در نجف و بغداد

هواپیما هما لزوم تغییر در صنعت هوایی و وجود راهکارهای آن و پرداخت ۳۴۰۰ میلیارد تومان وام کرونا به متقاضیان حوزه حمل و نقل از اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

 لزوم تغییر در صنعت هوایی و وجود راهکارهای آن

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی  با بیان این که در حوزه حمل و نقل نیازمند نهضت جدیدی هستیم تا حمل و نقلی ایمن و ارزان داشته باشیم، گفت: در حوزه هوایی نیازمند یک تغییر هستیم که راهکار آن وجود دارد

معرفی مديران و روسای فرودگاه‌ها به عنوان نمايندگان سازمان هواپيمايی کشوری برای اطمینان از اجرای صحيح پروتکل‌های بهداشتی 

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ، به منظور اطمینان از روند پذیرش مسافر در پروازها، مدیران و روسای فرودگاه‌های کشور را به عنوان نمایندگان تام الاختیار این سازمان معرفی كرد.

پرداخت ۳۴۰۰ میلیارد تومان وام کرونا به متقاضیان حوزه حمل و نقل 

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا اواسط مرداد ۱۴۰۰، از مجموع حدود پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی در بخش حمل و نقل برون شهری، سه هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و  هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

کاهش تعداد پروازها به یک سوم به دلیل شیوع کرونای دلتا 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با اجرای ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعداد مسافران پروازهای هوایی از فردا به یک سوم تقلیل پیدا خواهد کرد.

تهاتر بدهی هما به شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج

در جلسه هیات وزیران به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی، درخصوص ساخت بیمارستان ساری، تغییر سهامدار اجرای قطعه اول آزادراه سیرجان - بندرعباس و تهاتر بدهی هما به شرکت سوخت رسانی اوج تصمیم گیری و مصوباتی صادر شد.

لزوم نوسازی ناوگان هوایی

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت آینده و نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی در زمینه طرح مسکن ملی، راهسازی، نوسازی ناوگان هوایی، استفاده از ظرفیت بنادر و دریانوردی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آزادراهی و بزرگراهی و کاهش تصادفات رانندگی مطرح کردند.

سرگردانی مسافران بدون ویزا در نجف و بغداد

سخنگوی سازمان هواپیمایی از سرگردانی مسافرانی که بدون اخذ ویزا به عراق سفر هوایی دارند خبر داد و گفت: با آژانس‌های مسافرتی که با وعده دریافت ویزا در فرودگاه‌های عراق به مسافران بلیت فروخته‌اند، برخورد می‌شود.