شناسهٔ خبر: 96563 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

«اقتصاد دریامحور» یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور/ اهمیت بالا رفتن سهم ناچیز ایران از اقتصاد دریا/ آغاز تزریق واکسن کرونا به دریانوردان/ ارتقاء و تبدیل بنادر شمالی ایران به نسل سوم

بندر شهيد بهشتي «اقتصاد دریامحور» یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور و اهمیت بالا رفتن سهم ناچیز ایران از اقتصاد دریا از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

آغاز تعمیرات اساسی اسکله‌های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان، از آغاز عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۱ و ۵ بندر شهید کلانتری و اسکله ۵ بندر شهید بهشتی با هدف افزایش ضریب ایمنی در عملیات‌های دریایی و بندری خبر داد.

یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور؛ «اقتصاد دریامحور» است

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کشور را «اقتصاد دریامحور» دانست و گفت: باید در این حوزه اقدامات جدی و مهم مدنظر قرار قوای سه گانه قرار گیرد.

اهمیت بالا رفتن سهم ناچیز ایران از اقتصاد دریا

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه به وضعیت بنادر کشور اشاره شد که ما با وجود اینکه ۵۶۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم اما سهم ما از اقتصاد دریا بسیار ناچیز است.

آغاز تزریق واکسن کرونا به دریانوردانِ بندرامیرآباد و خرمشهر 

واکسیناسیون دریانوردان با توجه به ریسک پذیری بالای این شغل، در بنادر امیرآباد و خرمشهر آغاز شد.

دریانوردان بندر چابهار، واکسن کرونا دریافت کردند 

همزمان با آغاز واکسیناسیون سراسری جامعه دریایی و بندری، دریانوردان بندر چابهار دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

 ارتقاء و تبدیل بنادر شمالی ایران به نسل سوم

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: ارتقا و تبدیل این بنادر از نسل دوم به سوم از مهم‌ترین دستورکارهای سازمان بنادر است.

اجرای ۱۲۰۰۰کیلومتر هیدروگرافی در۱۶ بندر و جزایر هرمزگان در ۵ ماهه اول امسال

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای حدود ۱۲۰۰۰ کیلومتر هیدروگرافی در ۱۶ بندر و جزیره استان هرمزگان در ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

پاکسازی آلودگی نفتی در بندر خرمشهر 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات پاکسازی آلودگی نفتی در بندر خرمشهر با موفقیت انجام شد.