شناسهٔ خبر: 96572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه:

نقش مهم مجتمع های خدمات رفاهی در کاهش تصادفات جاده ای

کرمانشاه - کمیسیون ایمنی راه ها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در تردد های جاده ای یکی از اصلی ترین عوامل تصادفات جاده ای، خستگی و خواب آلودگی است كه خستگی می تواند موجب تصادفات مرگبار شود، به صورتی كه بخش زيادی از تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی كشور به عامل خستگی و خواب آلودگی راننده بر می گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، فریبرز کرمی گفت: مجتمع های خدماتی رفاهی، مجموعه هایی از امکانات است که در جهت ارائه خدمات متمرکز مورد نیاز کاربران جاده ای در محور های مواصلاتی کشور احداث می شود و هر مجتمع خدمات رفاهی دارای امکانات همچون نمازخانه، رستوران، فروشگاه،  جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ، سرویس بهداشتی و سایر خدمات رفاهی است.

وی گفت: استان کرمانشاه دارای ۲۹ مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره‌برداری می باشد و ۱۴ مجتمع خدمات رفاهی نیز در محورهای مواصلاتی در حال ساخت است.

کرمی افزود: همچنین ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی در مرحله استعلام و در ۴ ماه امسال نیز ۱۹ موافقت اصولی تمدید و ۶ پرونده بهره‌برداری تمدید شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایان از کلیه کاربران جاده ای خواست که درصورت مشاهده هرگونه تخلف و كوتاهي در امر خدمات رسانی از سوی مجتمع های خدمات رفاهی مراتب را از طريق شماره ۱۴۱ سامانه مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای به اطلاع این اداره کل برسانند.