شناسهٔ خبر: 96573 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

دما در تهران کاهش می‌یابد/ رگبار باران، تندباد و رعدوبرق در برخی نقاط کشور

آسمان ابری- آسمان- باران کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران، تندباد و رعدوبرق در برخی نقاط کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۹ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز در نیمه غربی کرمان، هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس، و فردا تا دوشنبه در جنوب کرمان، شمال هرمزگان، غرب یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سه شنبه در جنوب فارس رگبار گاهی همراه با رعد و برق و تندباد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که در نوار شمالی کشور امروز در شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان‌های غربی و شرقی، ارتفاعات گیلان، مازندران، زنجان، البرز، قزوین، تهران و سمنان، فردا در مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان، تهران و شمال آذربایجان غربی و یکشنبه تا سه شنبه مازندران و ارتفاعات تهران، سمنان، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل رگبار باران رخ می‌دهد که این رگبارها می‌تواند گاهی همراه با رعدوبرق و تندباد باشد.

نقشینه گفت: آسمان تهران امروز و فردا نیمه ابری گاهی همراه با  وزش باد است. فردا بعد از ظهر بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و احتمال وقوع تندباد وجود دارد.

وی افزود: بیشینه دمای امروز و فردای تهران ۳۶ و پس فردا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است. کمینه دما در تهران به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.