شناسهٔ خبر: 96582 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم محقق کننده اهداف نمایندگان مردم است/ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی در بخش مسکن

حجت الله فیروزی نماینده مردم شیراز در مجلس با اعلام اینکه برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم رفع بخشی از دغدغه‌های مردم را سبب می‌شود بر ضرورت بهره‌مندی ازظرفیت‌های بخش خصوصی در بخش مسکن تاکید کرد.

حجت‌اله فیروزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص معرفی رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم و انتظارات نمایندگان ملت از وی در حوزه‌های راه و شهرسازی گفت: رستم قاسمی یکی از گزینه‌های مناسبی است که از سوی رییس‌جمهور برای پست وزارت راه و شهرسازی معرفی شد. وی به لحاظ تحصیلاتی و تجربی برای این‌کار مناسب است. سابقه مدیریتی رستم قاسمی در ۲۵ سال گذشته در فعالیت‌های مرتبط با حوزه راه و شهرسازی گذشته است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: رستم قاسمی ضمن آنکه در مهندسی سپاه و حوزه‌های مرتبط  با راه، باند و مسکن فعالیت کرده است، در ساخت اسکله‌های مهم و بنادر کشور یا مدیر پروژه بوده و یا به عنوان فرمانده قرارگاه، راهبردها، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ها را برعهده داشت.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه اسکله و دریا و حمل و نقل دریایی یکی از ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی است که آقای قاسمی در آن حوزه فعالیت داشت. یکی از بنادر مهم کشور بندر شهید رجایی بود که وی مدیر و مجری پروژه بود. در حوزه فرودگاهی و توسعه فرودگاه‌ها در موضوع راه و باند و ریل و راه‌آهن نیز تجربه‌های موفقی از آقای قاسمی به جای مانده است. بسیاری از خطوط ریلی و راه‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار احداث شده است. 

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان یک مجموعه بسیار بزرگ و کم نظیر پیمانکاری در کشور بخش قابل توجهی از ابنیه و مسکن را در کشور اجرا کرده است. پیشتر نیز طرح‌های مختلف مسکن در قالب طرح مسکن مهر و شهرک های مسکونی و واحدهای سازمانی توسط قرارگاه خاتم احداث و در اختیار سپاه و نیروهای مسلح و یا در اختیار مجموعه های دولتی قرار گرفت.

فیروزی گفت: آقای قاسمی از افرادی هستند که از بدنه کارشناسی سپاه رشد و مدارج مدیریتی را به شکل پلکانی طی کرد. وی یک دوره نیز در دولت دهم سابقه وزارت را در وزارت نیرو تجربه کرد و ارتباطات سازمانی دولت را نیز به خوبی می‌شناسد.

فیروزی در خصوص برنامه‌های رستم قاسمی در بخش مسکن نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور در برنامه دولت سیزدهم قرار گرفته است و این تصمیمی است که در مجلس مصوب شده است، انتظار است تا در چهار سال آینده هر سال یک میلیون و با منابع دولتی و منابع محدوده موجود این واحدها و این هدف‌گذاری به انجام برسد.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌های جامعی که توسط آقای قاسمی ارایه شده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای بخش مسکن بهره گرفته خواهد شد و حوزه مسکن جهش قابل‌توجهی خواهد یافت.

سخنگوی صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برنامه‌هایی که توسط آقای قاسمی ارایه شده سبب تحول در حوزه راه‌های کشور، خطوط هوایی، ریلی، دریایی و حوزه مسکن و شهرسازی می‌شود. استقبال نمایندگان از برنامه‌های رستم قاسمی مناسب است و حضور وی می‌تواند محقق کننده اهداف نمایندگان مردم در بخش مسکن و همچنین راه باشد.