شناسهٔ خبر: 96639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امکان صدور بارنامه حمل گندم توسط شرکت های حمل و نقل سراسر کشور  از مبدا بندر چابهار  فراهم شد

حمل افزون بر یک میلیون تن کالای اساسی از چابهار مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور افزایش انگیزه برای حمل گندم  با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای امکان صدور بارنامه حمل گندم توسط شرکت های حمل و نقل سراسر کشور  از مبدا بندر چابهار  فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری در نشست هماهنگی و هم اندیشی حمل گندم سهمیه سیستان و بلوچستان که در محل اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان برگزار شد، اظهار داشت:‌ امسال با توجه به کاهش سطح زیر کشت گندم در کشور به دلیل شرایط اقلیمی ناشی از کاهش بارندگی ها بخش قابل توجهی از نیاز در این بخش از خارج کشور تهیه می گردد که در این راستا برای تامین و‌ ذخیره این کالای استراتژیک  روزانه ۳۳۰۰۰ تن گندم مورد نیاز کشور باید توسط ناوگان حمل و نقل به مقاصد مختلف کشور حمل شوند.  
وی گفت: همچنین با توجه به کمبود ذخیره گندم در سیلوهای استان و لزوم حمل حداقل روزانه بیش از ۲ هزار تن به شهرهای مختلف نیاز به جذب ناوگان برای حمل است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا با توجه به اهمیت و لزوم  حمل ماهیانه حداقل ۴۰ هزار تن گندم به سیلوهای استان تعامل و  ارائه راهکارهای مناسب برای امکان صدور بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل برای سایر شهرهای استان از مبدأ بندر چابهار برای تسریع روند حمل مورد تاکید است.
وی افزود: پیرو نشست ویدئو کنفرانسی با مهندس سیف معاون محترم وزیر صمت  راهکارهای عقد قرارداد با شرکت‌های متقاضی حمل گندم و پرداخت کرایه به رانندگان  در نشست‌های تخصصی مدیران غله و خدمات بازرگانی با توجه به اعتبارات بررسی و نتایج آن در روزهای آتی اعلام می‌گردد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت های بندر چابهار گفت: این بندر به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از موقعیت استراتژیک در کریدورهای بین‌المللی برخوردار بوده و یکی از مهمترین بنادر ایران و با صرفه‌ترین مسیر برای واردات کالاهای اساسی محسوب می شود.
قادری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های این بندر در تامین کالاهای اساسی به ویژه گندم تلاشگران حمل و نقل استان تمام تلاش خود را جهت حمل این کالا و رفع نیاز مردم به کار خواهند گرفت تا بر اساس برنامه ریزی انجام شده هیچ خللی در تامین مایحتاج اساسی شهروندان گرامی استان ایجاد نشود.
گفتنی است در  نشست استانی بین مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و غله و خدمات بازرگانی سیستان وبلوچستان میزان سهمیه گندم  استان برای حمل به شهرهای مختلف تعیین و برای حمل آن برنامه ریزی شد.