شناسهٔ خبر: 96640 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نظر نمایندگان مجلس در انتخاب وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم؛

نظر موافق کمیسیون‌های تخصصی مجلس به قاسمی/قاسمی برنامه‌های خوبی برای اداره وزارت راه و شهرسازی ارایه کرد

رستم قاسمی جمعی از نمایندگان مجلس نظر مساعد خود را نسبت به رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس در  پیام‌هایی جداگانه حمایت خود را از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کردند. بخشی از اظهار نظر نمایندگان به شرح زیر است:

قاسمی مرد میدان راه و شهرسازی

احمد محرم‌زاده نماینده اهر و هریس و عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قاسمی برنامه‌های خوبی برای اداره وزارت راه  و شهرسازی ارایه کرد. وی مرد میدان راه و شهرسازی است و نظر نمایندگان نسبت به وی مثبت است. تمام تلاش این است تا وی رای اعتماد بالا از مجلس بگیرد.

مدیری توانمند و قوی

علی رضایی نماینده مردم کنگاور و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: قاسمی سرآمد تیم اقتصادی دولت است و تجربه زیادی در حوزه زیرساخت، پالایشگاه، پتروشیمی، و راه و شهرسازی دارد. وی به عنوان مدیری توانمند و قوی رای بالایی کسب می‌کند. همچنین قاسمی در قرارگاه خاتم‌الانبیاء، وزارت نفت و ... دارای تجربه و سابقه است.

قاسمی در وزارت راه موفق است

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی نماینده مردم تربت‌جام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: قاسمی پیشینه موفقی در وزارت نفت دارد و بهتر بود که از وی در وزارت نفت استفاده می‌شد. اما به توانایی وی باور دارم.

قاسمی فردی توانمند، مدیر و مدبر است

شارلی انویه تکیه نماینده مردم آشوریان و عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: قاسمی فردی توانمند، مدیر و مدبر است.

نظر موافق کمیسیون‌های تخصصی مجلس به قاسمی

یعقوب رضازاده نماینده سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قاسمی از پیشکسوتان جبهه و جنگ و فردی میدانی و عملیاتی است. وی تجربیات خوبی در موضوع مسکن، شهرسازی و راه‌های کشور دارد. نه تنها اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بلکه نظر اکثر کمیسیون‌های تخصصی نسبت به وی مثبت است و مجلس به قاسمی رای اعتماد می‌دهد.

قاسمی رای اعتماد می‌گیرد

حسین میرزایی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برنامه‌های قاسمی را در مجلس مطالعه کرده‌ایم. نظرم راجع به وی مثبت است و قاسمی رای اعتماد می‌گیرد.

قاسمی مدیری میدانی و عملیاتی است

علی جدی نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: قاسمی مدیری عملیاتی و میدانی است و این برای وزارت راه که باید حضور میدانی در این عرصه داشته باشد خوب است. من از اینکه وی برای وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند خوشحالم. قاسمی به دلیل سابقه حضور در قرارگاه خاتم‌الانبیاء نسبت به پروژه‌های عمرانی آشنایی دارد. وزارت راه هم حوزه گسترده‌ای است که معتقدم در وزارت راه و شهرسازی موفق عمل خواهد کرد.

قاسمی رای می‌آورد

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: قاسمی توانمندی اداره وزارت راه و شهرسازی را دارد. با توجه به حضور وی در کمیسیون و تشریح برنامه‌ها، جمع‌بندی این است که وی رای اعتماد مجلس را کسب می‌کند.

قاسمی به وظیفه خود در قبال مردم عمل می‌کند

محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت و رومشکان  و عضو  کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: وقتی قاسمی را می‌بینم به یاد شهید حاح قاسم سلیمانی می‌افتم که آمده وظیفه خودش در قبال مردم را انجام بدهد. قاسمی در خصوص فعالیت‌های عمرانی با عزمی راسخ، جهادی، انقلابی و پرتوان کار خواهد کرد. وی همه وجود خود را گذاشته تا ثابت کند انقلاب برای خدمت به مردم، رفاه و پیشرفت مردم است.

قاسمی گزینه‌ای مناسب برای وزارت راه و شهرسازی

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس به قاسمی برای وزارت راه و شهرسازی رای می‌دهد. ابتدا این ذهنیت را داشتیم که با توجه به سابقه کار آقای قاسمی در وزارت نفت شخصیتی است که برای وزارتخانه نفت مناسب است اما وقتی روزمه کاری خود را به نمایندگان ارایه کرد دیدیم که با توجه به سوابق کاری و به ویژه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است.