شناسهٔ خبر: 96644 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نگاهی به همراهی نمایندگان مجلس یازدهم با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم؛

کارنامه موفق قاسمی/ رستم قاسمی قدرت اقناع‌سازی دارد/ قاسمی در حوزه زیرساختی عملکرد خوبی دارد/ وزیر قوی، کارنامه موفق

رستم قاسمی جمعی از نمایندگان مجلس نظر مساعد خود را نسبت به رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس در  پیام‌هایی جداگانه حمایت خود را از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کردند. بخشی از اظهار نظر نمایندگان به شرح زیر است:

کارنامه موفق قاسمی

زهره سادات لاجوردی، نماینده مردم تهران و عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آقای رستم قاسمی از سوابق و تجربه کافی و خوبی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی برخوردار است. کارنامه موفقی را در سمت‌های قبلی خود داشته است. برنامه‌های وی را که در کمیسیون مطالعه کردیم حاکی از این امر بود که آقای قاسمی می‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد. 

رستم قاسمی قدرت اقناع‌سازی دارد

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: من به آقای رستم قاسمی برای وزارت راه و شهرسازی رای می‌دهد. آقای قاسمی برنامه‌اش دقیق و سابقه کاری‌اش خوب است. علاوه بر این مدرک تحصیلی‌اش مرتبط است. او اقناع‌سازی خوبی هم در مجلس داشته که شرایطش را مساعدتر ساخته است. من امیدوارم که اگر از مجلس رای اعتماد بگیرد که احتمالا هم همینطور خواهد بود، برنامه خوبی را که برای حوزه راه و شهرسازی دارد، اجرا کند.

تجربه خوب رستم قاسمی

فریدون عباسی، نماینده مردم کازرون و عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: رستم قاسمی از نظر اجرایی مدیری قوی است. پیش از این در حد وزارت کار کرده و در گذرگاه‌ها و گلوگاه‌ها خود را نشان داده است. در قرارگاه خاتم الانبیا هم بوده و تجربه‌ای در حوزه ساخت‌و ساز و راه و مسکن دارد که می‌تواند در وزارت راه و شهرسازی موفق باشد.

قاسمی در حوزه زیرساختی عملکرد خوبی دارد

رضا آریان‌پور، نماینده مردم کلاله و مینودشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نظر من نسبت به وزارت آقای رستم قاسمی در وزارت راه و شهرسازی مثبت است. ما دو جلسه با آقای قاسمی داشتیم. کارنامه موفقی در دوران وزارتش در وزارت نفت دارد و در شرایطی که در آن زمان در تحریم به سر می‌بردیم، آقای قاسمی توانست با فروش نفت ارز خوبی را وارد کشور کند. وی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هم کارنامه خوبی دارد و در حوزه راهسازی و به طور کلی حوزه زیرساختی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته و گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است. و به نظر من می‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

مطالعات خوب قاسمی در حوزه راه و مسکن

سید مسعود خاتمی، نماینده گلپایگان و خوانسار و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آقای قاسمی علاوه بر توانمندی شخصی، در حوزه وزارت راه و شهرسازی مطالعاتی داشته و برنامه خوبی مدون کرده است. از نظر آماری و قیمت‌ها اشراف کامل بر پروژه‌ها دارد. می‌تواند کم کاری مدیران اسبق را جبران کند.

وزیر قوی، کارنامه موفق

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز و عضو هیات رییسه مجلس گفت: آقای رستم قاسمی از وزرای قوی کابینه آقای رییسی است و تجربه وزارت نفت را دارد. ضمن اینکه تجربه کار در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را دارد. در حوزه‌های زیرساختی و هم مدیریتی و هم سیاست‌گذاری از تجربه کافی برخوردار است و کارنامه وی نیز کارنامه موفقی بوده و ما نیز در مجلس ضمن اینکه ناظر هستیم به وی کمک می‌کنیم. 

رستم قاسمی وزیر توانمندی است

سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا و سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: آقای رستم قاسمی وزیر و فرد توانمندی است و می‌تواند برای وزارت راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد بگیرد. اگرچه سابقه وزارت وی در دوره قبل در وزارت نفت بوده و ما او را یک فرد نفتی می شناسیم اما در حوزه راه و شهرسازی نیز با توجه به اینکه مدرکش مهندسی عمران است، می‌تواند موفق باشد. مضاف بر اینکه کارنامه کاری وی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا یک کارنامه موفق بوده و در آن دوره من با وی به طور مستقیم کار می‌کردم و با او ارتباط داشتم و از نزدیک کار وی را می‌دیدم.

ارائه بسیار خوب برنامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای رستم قاسمی را برای وزارت راه و شهرسازی گزینه مناسبی می‌دانم. او هم مدرک تحصیلی مرتبط با این حوزه کاری دارد و هم سابقه کاری خوبی را در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از وی شاهد بودیم. علاوه بر این او سابقه کاری به عنوان وزیر نفت را دارد و در سطح کلان مدیریتی کار کرده و به طور کلی کارنامه موفقی در حوزه کاری خود در وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به جای گذاشته و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بسیار خوب توانست برنامه‌های خود را ارائه کند.

رستم قاسمی وزیر خوبی برای وزارت راه و شهرسازی است

رحیم زارع، نماینده مردم آباده و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: رستم قاسمی وزیر خوبی برای وزارت راه و شهرسازی است و در مجلس هم رای خوبی می‌آورد. او دارای سابقه وزارت و همچنین کار در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است و علاوه بر این مدرک تحصیلی وی هم عمران است که با حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی مرتبط است.