شناسهٔ خبر: 96660 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نظر نمایندگان مجلس در انتخاب وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم؛

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم/قاسمی محقق‌کننده وعده‌های رییس‌جمهور

مجلس شورای اسلامی جمعی از نمایندگان مجلس نظر مساعد خود را نسبت به رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس در  پیام‌هایی جداگانه حمایت خود را از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کردند. بخشی از اظهار نظر نمایندگان به شرح زیر است:

موفقیت همیشگی قاسمی

غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان و دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قاسمی فردی باتجربه و توانمند است و در هر کجا قرار بگیرد همیشه موفق خواهد بود. وی در قرارگاه خاتم‌الانبیاء هم مسئولیت داشته بنابراین در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز موثر است.

قاسمی سرآمد کابینه پیشنهادی

فرهاد طهماسبی نماینده مردم نیریز و استهبان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: در بین کابینه معرفی شده، قاسمی یکی از سرآمدهاست. برنامه‌هایش را دیدم و وی در تراز ملی و بین‌المللی مدیریت کرده  است و در شرایط سخت تحریم، نفت ایران را فروخت. معتقدم وی در وزارت راه و شهرسازی نیز موفق است.

قاسمی یکی از اعضای قوی کابینه رییسی

رجب رحمانی نماینده تاکستان و عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت: قاسمی مدیری انقلابی، متدین و شجاع است. وی قبلا در وزارت نفت و قرارگاه سازندگی حضور داشت. قاسمی همراه  و همرزم شهید سلیمانی است و سوابق خوبی هم در موضوع مسکن و راه دارد.

قاسمی مدیری باتجربه و عملیاتی

صمدالله محمدی نماینده مردم بافت و رابر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: قاسمی برنامه‌های خوبی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دارد، مدیری باتجربه و عملیاتی است و کلیت مجلس نسبت به وی نظر مثبت دارد.

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم

علی علیزاده نماینده مراغه و عجب‌شیر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قاسمی برای وزارت راه و شهرسازی برنامه منسجم و خوبی دارد. وی توانمندی لازم برای تحقق وعده رییس‌جمهور مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن را دارد.

قاسمی محقق‌کننده وعده‌های رییس‌جمهور

معصومه پاشایی‌بهرام  نماینده مرند و جلفا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قاسمی برای وزارت نفت گزینه مناسبی است. اما با توجه به تجربیاتی که در قرارگاه خاتم دارد و با توجه به سوابقش می‌تواند در وزارت راه و شهرسازی وعده‌هایی که رییس‌جمهور داده را محقق کند.

مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های مسکن

آرا شاهوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران و عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: قاسمی فردی موفق برای وزارت راه است. او برای حوزه مسکن فرد دغدغه‌مندی است و ضمن داشتن دغدغه از برنامه برای رفع مشکلات در این حوزه برخودار است. مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های مسکن از برنامه‌های قاسمی است. قاسمی از مجلس رای اعتماد می‌گیرد.

برنامه‌های ارایه شده توسط قاسمی دلیل حمایت از وی است

محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قاسمی گزینه مناسبی برای وزارت راه و شهرسازی است. او هم از تجربه و سابقه کافی و مرتبط با حوزه راه و شهرسازی برخوردار است و هم تحصیلات مرتبط دارد. برنامه‌هایی که قاسمی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارایه کرده، دلیلی برای حمایت از وی است.

قاسمی صاحب نام و دارای تجارب ارزنده

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه و نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: قاسمی در بین وزرای پیشنهادی فردی صاحب نام و دارای تجربه است. بسیاری از پرسنل وزارت نفت تمایل داشتند وی دوباره به وزارت نفت بازگردد و این نشان می‌دهد که قاسمی در زمان تصدی خود در وزارت نفت خوب عمل کرد. وی اکنون به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی معرفی شده که امید است با رای بالا مجلس بتواند برنامه‌های جهادگرانه خود را عملیاتی کند و طرح‌ ها و پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برساند.

تحولات بنیادی در وزارت راه با حضور قاسمی

محسن فتحی نماینده سنندج، دیوانرده و کامیاران و رییس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: نظرم راجع به سردار قاسمی مثبت است و وی فردی توانمند در وزارت نفت بود. قاسمی برای وزارت راه و شهرسازی هم توانمندی لازم را دارد و می‌تواند تحولات بنیادی و اساسی در وزارت راه ایجاد کند.

قاسمی می تواند تحولات چشمگیری در وزارت راه و شهرسازی ایجاد کند

سیدحمزه امینی نماینده هشترود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد: قاسمی باتوجه به سوابق اجرایی به خصوص در سمت وزارت راه و شهرسازی گزینه مناسبی است. وی می‌تواند تحولات چشمگیری در حوزه زیرساخت‌های راه،مسکن و حمل و نقل کشور ایجاد کند.