شناسهٔ خبر: 96665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پایان امسال انجام خواهد شد؛

بهره برداری از محور کریق - آرموداق شهرستان نیر

خبر راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار ، عملیات اجرایی احداث محور کریق – آرموداق شهرستان نیر در حوزه استحفاظی استان اردبیل تا پایان امسال تکمیل ، آسفالت و آماده بهره برداری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی احداث محور کریق – آرموداق شهرستان نیر گفت: از ۸ کیلومتر حوزه استحفاظی استان اردبیل ۴.۵ کیلومتر آسفالت و ۳.۵ کیلومتر باقیمانده نیز عملیات خاکی پروژه با ۱۰۰ درصد ، ابنیه فنی با ۹۵ درصد ، لایه های زیراساس و اساس نیز در حدود ۶۰ درصد پیشرفت و در مرحله تکمیل است.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل این محور برای دسترسی راحت و کوتاه کردن مسافت شهرستان نیر به مرکز کشور افزود: پروژه احداث محور کریق - آرموداق ۲۰ کیلومتر بوده که ۱۲ کیلومتر این جاده  در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی ( شهرستان میانه ) قرار دارد و امید می رود با پیگیری های انجام شده توسط مسئولین , عملیات اجرایی این پروژه از سمت میانه نیز بزودی آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تقدیر از تلاش پیمانکار پروژه اضافه کرد: با توجه به مطالبات پروژه و در صورت تامین اعتبار ، پروژه در حوزه استحفاظی استان اردبیل تا پایان امسال تکمیل، آسفالت و آماده بهره برداری خواهد بود. 

لازم به ذکر است طول محور کریق - آرموداق از شهرستان نیر تا شهرستان میانه حدود ۱۰۰ کیلومتر است که با بهره‌ برداری از این محور مواصلاتی ، گردشگران می توانند از طریق شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی از جذابیت‌های شهرستان نیر، سرعین و دیگر شهرهای استان اردبیل استفاده کنند.