شناسهٔ خبر: 96698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت انجام خواهد شد

بهره برداری از ۱۶۵ کیلومتر روکش آسفالت و ۷۰۰ کیلومتر خط کشی محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان

بهسازی روکش آسفالت محورهای مواصلاتی (11).jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری ۱۶۵ کیلومتر روکش آسفالت راه ها و ۷۰۰ کیلومتر خط کشی محورهای مواصلاتی استان همزمان با هفته دولت توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، یکى از عوامل مهم در توسعه اقتصادى هر منطقه را برخورداری از شبکه راه های مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: این اداره کل با هدف تامین ایمنی عبور و مرور، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، مصرف سوخت و همچنین حراست و نگهداری از سرمایه‌های ملی روکش آسفالت محورها مواصلاتی استان را به طور ویژه در دستور کار قرار داده است بطوری که در دو سال اخیر نتایج مطلوب آن برای کاربران جاده ای قابل لمس است.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر اقدامات مهم این اداره کل خط کشی محورهای مواصلاتی با هدف افزایش ایمنی محورها، هدایت صحیح وسائط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده بخصوص در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی بوده است که به منظور کاهش هزینه ها با استفاده از توان اکیپ‌های امانی اداره کل انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان احداث زیر گذر تقاطع روستای محمد شاه کرم، تعمیر پل آلیدر، ترمیم و بازسازی آبنما، احداث سه دستگاه دیوار هدایت آب، ساخت پل های شور و بندان، بازسازی ماشین آلات راهداری و اجرای گاردریل را از دیگر طرح های آماده افتتاح این اداره کل در هفته دولت عنوان کرد.

وی احداث مجتمع های خدماتی رفاهی را گام بزرگ برای تامين رفاه مسافران و رانندگان دانست و افزود: همزمان با هفته دولت سه مجتمع خدماتی رفاهی کوله سنگی محور زاهدان - زابل، مجتمع خدماتی رفاهی آستان قدس رضوی محور میرجاوه - زاهدان و مجتمع خدماتی رفاهی در محور زاهدان - خاش با هدف افزايش ضريب ايمنی و كاهش تصادفات به بهره برداری می رسد.
کرد در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع برای اجرای پروژه های هفته دولت سال جاری در سیستان و بلوچستان اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال توسط این اداره کل هزینه شده است.