شناسهٔ خبر: 9670 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان مطرح کرد:

نظارت حداکثری و دخالت حداقلی وزارت راه و شهرسازی در سازمان نظام مهندسی

اجلاس معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، گفت: وزارت راه و شهرسازی از حق نظارت خود بر سازمان نظام مهندسی ساختمان کوتاه نخواهد آمد و هدف، دخالت حداقلی وزارتخانه در این سازمان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان امروز سه‌شنبه ۳۰ تیرماه با حضور در هجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در اردبیل اظهار کرد: سازمان‌های نظام مهندسی به منظور همفکری با اعضاء مهندسان و نهادهای مشاور به شدت نیاز به گفتگو دارند و باید مسائل و چالش‌ها با مذاکره به نتیجه برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اجلاس هجدهم باید به ارزیابی درونی خود بپردازد و به سوالاتی همچون ارزیابی جایگاه نظام مهندسی در فرایند ساخت و ساز کشور پاسخ دهد. وزارت مسکن و شهرسازی سابق، در دو دهه گذشته بخشی از وظایف خود را در خدمت سازمانی مردم نهاد (سازمان نظام مهندسی) قرار داد. حال این عملکرد را ارزیابی کرد و شرکت‌کنندگان در اجلاس هجدهم با تجربه سه ساله موضوعات را عمیق‌تر لمس کرده‌اند و می‌توانند بهتر ارزیابی داشته باشند.

وی ادامه داد: صیانت از استقلال سازمان نظام مهندسی ساختمان موجب منع نامزدی مدیران وزارت راه و شهرسازی شده و ما نمی‌توانیم همزمان مجری و ناظر باشیم و این موضوع نشان داد که وزارت راه و شهرسازی در رسمیت شناختن استقلال سازمان نظام مهندسی مصمم است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در رعایت قانون کوتاه نمی‌آییم، تاکید کرد: تاکنون از ظرفیت‌های قانونی به درستی استفاده نشده و به نوعی در اجرای قانون کوتاهی شده است. وزارت راه و شهرسازی نظام مهندسی را از ایجاد شرکت منع کرده است و این شرکت‌ها نباید رقیبی برای بخش خصوصی باشند و دفاتر تسهیل‌گری برای ارتقای شرکت مهندسی فعال شوند.

مظاهریان در ادامه سخنانش گفت: اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان برای قبول مسئولیت در سازمان منع شده‌اند چون شان بالاتری دارند و بیشتر باید سوال کنند تا مورد سوال واقع شوند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی با توصیه به رعایت اخلاق یادآور شد: مدیران کل راه و شهرسازی امین رای مهندسان خواهند بود و عملکرد وزارتخانه با مشارکت حداکثری مهندسان سنجیده می‌شود. 

وی با یادآوری دوران بی نظیر سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور ترکان در راس این سازمان و دکتر آخوندی در وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: همان گونه که در بیرون از سازمان برای حفظ حقوق مهندسان متعهد هستیم باید در درون منتقد باشیم./

نظر شما