شناسهٔ خبر: 96701 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدو برق و وزش بادهای شدید در استان کشور/ بروز گردوخاک استان‌های خوزستان و ایلام

باران کارشناس سازمان هواشناسی،تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز اول شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

امین حسین نقشینه سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز اول شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر برای برخی نقاط از استان کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های البرز، قزوین و تهران و سمنان رگبار، رعدو برق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای نقاطی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل و گیلان رگبار رخ می‌دهد. از فردا عصر تا جمعه افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق باعث بروز گردوخاک در برخی ساعات در استان‌های خوزستان و ایلام می‌شود.

نقشینه گفت: فردا در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خواهیم داشت. جمعه و شنبه در بیشتر نقاط کشور جو ثابت است. از امروز تا آخر هفته در نوار شرقی، تندباد و برای نیمه غربی به طور نسبی افزایش دما خواهیم داشت.

وی گفت: از روز جمعه بخش های مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم و شرق دریای عمان هم مواج خواهند بود. تهران در روزهای آینده آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت. ارتفاعات تهران شاهد رگبار و رعد وبرق خواهد بود. جنوب استان هم باد و گرد وخاک رخ می دهد و بیشینه دمای تهران ۳۵  و کمینه ۲۶ درجه است .