شناسهٔ خبر: 96739 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تاکید کرد:

نقش موثر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کاهش اثرات بلایای طبیعی در پروژه‌های ملی و استانی

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: به دلیل نقش نظارتی و حاکمیتی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نظارت و ارتقا کیفی پروژه‌های عمرانی، این شرکت نقش ارزنده‌ای در کاهش اثرات بلایای طبیعی در پروژه‌های ملی و استانی سراسر کشور داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید کیانپور ضمن اشاره به حوادث ناشی از رخدادهای طبیعی در کشور، جانمایی و تشخیص مکان مناسب برای احداث پروژه‎‌های عمرانی و نیز به کارگیری مصالح استاندارد، را یکی از راهکارهای کاهش اثرات بلایای طبیعی دانست و گفت: ماهیت وجودی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، انجام مطالعات پیش از احداث، کنترل کیفیت عملیات احداث پروژه های مهم و ملی سراسر کشور، حضوری فعال داشته که این حضور و اثر بخشی منجر به کاهش اثرات بلایای طبیعی و نیز افزایش طول عمر مفید ابنیه‌ها در سراسر کشور شده است.

کیانپور با اشاره به اینکه نیروهای فنی و متخصص شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور گسترده در سراسر کشور دارند، افزود: این شرکت با بهره‏ گیری از توان فنی و تخصصی در ۳۱ مرکزاستانی و ۱۵۵ شعبه در شهرستان‌ها و حدود ۹۰۰ واحد محلی و مستقر در پروژه ‏های مهم کشور، نقش خود را برای ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی با به کارگیری تجهیزات خاص و بروز و منطبق با استاندارد‌های جهانی به خوبی ایفاء می‌کند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه در راستای افزایش اثر بخشی حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کاهش بلایای طبیعی و ارتقاء کیفی پروژه‌‎های عمرانی، همکاری تنگاتنگی با دستگاه‌های اجرایی و اثرگذار در بخش‌های عمرانی کشور داریم، افزود: از جمله مهمترین این سازمان‌ها می‌‏توان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏ای و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و سازمان‌های استانی، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، شرکت آب و فاضلاب مراکز استان‌ها، شرکت‏ های برق و آب منطقه ‏ای استان‌ها، استانداری‏ ها و فرمانداری‌های سراسر کشور، شهرداری‌ها، مهندسین مشاور، پیمانکاران، تعاونی‌های مسکن و سایر فعالان این صنعت اشاره کرد.

وی ادامه داد: با شناخت به توانایی و در اختیار داشتن تجهیزات خاص و به روز دنیا و به کارگیری استانداردهای روز دنیا، اکثر دستگاه‌های اجرایی کشور و نیز سازمان‌ها و نهادها و همچنین بخش خصوصی، علاقمند به همکاری با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هستند و تفاهم‏نامه همکاری با سازمان ملی استاندارد، تفاهم‏نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور( شورای مرکزی)، تفاهم‏نامه با سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس، تفاهم‏نامه همکاری با خیرین مسکن ‏ساز ، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و ... منعقد شده و پروژه‌های مهمی نیز به صورت مشترک در حال اجرا است

کیانپور اضافه کرد: نقش آفرینی و اعتماد به شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صرفا محدود به داخل کشور نبوده است و در حال حاضر پروژه‌های مشترکی را با مهندسین مشاور و پیمانکاران داخلی و خارجی، در خارج از کشور در دست اجرا داریم.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به پروژه‎های مهمی که در کشور با اثرگذاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حال انجام است، گفت: پروژه‏ های مهم بزرگراهی و آزادراهی کشور مانند؛ آزادراه تهران- شمال، اصفهان- شیراز، قزوین – رشت، زنجان- تبریز و... پروژه‏ های ریلی مانند راه ‏آهن غرب کشور، راه ‏آهن همدان- سنندج، قطار شهری مشهد، قطار شهری کرج، قطار شهری تبریز و .... سدهای بزرگ از جمله؛ سدهای کارون ۳ و ۴، کرخه، گتوندعلیا، سیاه‏ بیشه، صفادشت، طرح گرمسیری و... همچنین بخش اعظمی از راه‏ های شریانی در سراسر کشور از جمله پروژه‎هایی است که نقش شرکت آزمایشگاه در ارتقاء کیفی آنها مشهود است.