شناسهٔ خبر: 96771 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

احتمال طوفان شن در شرق کشور/ آب‌های جنوبی و شمالی متلاطم است

توفان شن کارشناس سازمان هواشناسی،تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سوم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

امین حسین نقشینه سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سوم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:  امروز برای گیلان و مازندران و ارتفاعات استان البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رشد ابر  را انتظار داریم و پیش‌بینی می‌کنیم بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید ادامه داشته باشد. فردا مازندران و گلستان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان تحت تاثیر این بارش‌ها هستند. شنبه برای ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده و یکشنبه جوی پایدار و آسمانی صاف برای بیشتر مناطق کشور را انتظار داریم.

وی ادامه داد: تا آخر هفته فعالیت بادهای صد و بیست روزه در شرق و جنوب کشور باعث وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید به ویژه در شرق خراسان جنوبی و زابل می‌شود که در بعضی ساعات طوفان شن و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. در این مدت دمای هوا در نیمه غربی کشور به طور نسبی افزایشی است و برای خوزستان و ایلام استقرار توده هوای گرم  و وقوع دماهای ۴۹ درجه و یا بالاتر را انتظار خواهیم داشت. از بعد از ظهر امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم است. از بعدظهر  فردا و روز جمعه بخش‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

نقشینه گفت: آسمان تهران طی ۵ روز آینده صاف خواهد بود. بعد از ظهرها افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده برای ارتفاعات شرقی تهران. پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای تهران امروز و فردا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. از روز جمعه روند کاهش دما پیش بینی شده و دما جمعه ۳۶، شنبه و یکشنبه ۳۴ و ۳۳ درجه خواهد شد. کمینه دما نیز در تهران به ۲۵ درجه و در شمیرانات ۲۳ درجه می‌رسد.