شناسهٔ خبر: 96773 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

انجام دوز دومِ واکسيناسيون سراسری فرودگاه‌ها، از سوم شهريور ماه

فرشید گلیج مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران‌ اقدامات شرکت فرودگاه‌ها در زمينه نحوه رعايت پروتکل‌های بهداشتی کارکنان و واکسيناسيون اين قشر، مباحثی را مطرح کرد و گفت: اقدامات زيادی در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا و تضمين سلامت همکاران انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشید گلیج اين اقدامات را در زمينه توزيع عادلانه و به ميزان کافی ملزومات بهداشتی و پزشکی عنوان کرد و افزود: اعتبارات خاصی براي اين منظور در فرودگاه‌ها، ستاد و مراکز وابسته در نظر گرفته شد. اما علی‌رغم همه اين اقدامات تعدادی از همکارانمان متاسفانه گرفتار اين ويروس منحوس شده و رنج زيادی را متحمل شدند و تعداد اندکی نيز از ميان ما رفتند که جا دارد به حضور خانواده‌ها و همکاران آن‌ها تسليت عرض ‌کنيم و از خداوند رحمت الهی را برای‌شان مسئلت نماييم.

گليج ادامه داد: جا دارد در زمينه تدابير و تمهيدات مقابله با کرونا نيز تشکر ويژه‌ای از مديرعامل محترم شرکت فرودگاه‌ها داشته باشيم چراکه جناب آقای اميرمکری به‌حق از روزهای نخست اپيدمی کرونا بی‌دريغ موضوعات را پيگيری و رصد کردند و همچنين پزشکان محترم شرکت فرودگاه‌ها کمک شاياني در امر غربالگری و ارجاعات و مشاوره‌هايی که در اين زمينه انجام می‌شد، داشتند. پزشکان ما به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت همکاران بودند. همچنين جا دارد که از هم‌افزايی اقداماتِ حوزه‌های مالی، پشتيبانی، اداری، عملياتی، حراست و روابط عمومی در راستاي به حداقل رساندن آسيب‌ها تشکر ويژه شود.

تقدير از زحمات پزشکان مستقر در شرکت فرودگاه‌ها، به‌مناسبت روز پزشک

مديرکل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد: نکته ديگر وجه تسميه روز و ايامي است که به نام بزرگداشت روز پزشک نام‌گذاري شده است. به همين مناسبت، جا دارد تقدير ويژه‌اي از همکاران پزشک و مشاور پزشکي-بهداشتي مديرعامل محترم، داشته باشيم که در کنار ما بودند و خدمات شاياني را انجام دادند که به سادگي نمي‌توان از آنها گذشت و اين تلاش‌ها در تاريخ شرکت ثبت خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: همچنين از همه همکاران و مديراني که شيوه‌نامه‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي را خصوصا در بحث حضور همکاران با توجه به رنگ‌بندي شهرها توانستند رعايت کنند تشکر مي‌کنم.

وی نکته حائز اهميت بعدي را بحث واکسيناسيون کارکنان دانست و گفت: ما از مبادي مختلف بخش خصوصي و دولتي و سفراي ايران از بهمن ماه سال گذشته پيگير خريد و دريافت واکسن بوديم اما نهايتا با تلاش‌هاي آقاي اميرمکري، معاون محترم عمليات هوانوردي و دفتر مقررات فرودگاهي خوشبختانه توانستيم دوز اول واکسيناسيون را در اوايل مرداد ماه براي همه فرودگاه‌هاي تحت مالکيت، ستاد شرکت فرودگاه‌ها، مرکز کنترل فضاي کشور، فرودگاه بين‌المللي مهرآباد و سازمان هواپيمايي کشوري اقدام کنيم. در کنار اين، بعضي از شرکت‌هاي هواپيمايي، شرکت‌هاي هندلينگ، بخشي از نيروهاي سپاه و پليس در برخي از فرودگاه‌ها با پيگيري مديران کل فرودگاهي، واکسيناسيون ايشان نيز انجام شد.

گليج در ادامه خبر داد: براساس برنامه‌ريزي که داشتيم، از "سوم شهريور" واکسيناسيون با تزريق دوز دوم واکسن در شرکت فرودگاه‌ها، فرودگاه مهرآباد، مرکز کنترل ترافيک هوايي و سازمان هواپيمايي کشوري طي برنامه زمان‌بندي ۴ روز کاري آغاز و انجام مي‌شود و جا دارد مجددا از همکارانمان که با رعايت پروتکل‌ها و طبق برنامه زمان‌بندي بدون تاخير کمک مي‌کنند تا اين کار به نحو صحيح و در موعد مقرر انجام شود تشکر ويژه کنيم.

با تزريق واکسن، ايمني کامل حاصل نمي‌شود

اين مقام مسئول صنعت فرودگاهي کشور درباره نکته حائز اهميت پس از تزريق دوز دوم واکسن کرونا اشاره کرد: نکته اصلي پس از تزريق واکسن اين است که با تزريق دوز دوم، ايمني کامل حادث نمي‌شود؛ بلکه طبق دستورالعمل‌ها، با تزريق دوز دوم و حتي در مورد بعضي از واکسن‌ها پس از دريافت دوز سوم نيز دو هفته بعد ايمني حاصل مي‌شود اما اين دليل بر اين نيست که رعايت پروتکل‌ها را منتفي بدانيم چراکه عادي‌انگاري و اعتماد ۱۰۰ درصدي به واکسيناسيون مي‌تواند کارمندان عزيز ما را درگير سويه‌هاي جديد و جهش‌يافته ويروس کند. بطورکلي نبايد از اين نکته غفلت کرد که واکسن‌ها درصدي از فرايند ايمني را فراهم مي‌کند، پس همکاران محترم حتما بايد پروتکل‌ها را مجددا نيز رعايت کنند.

تزريق دوز اول و دوم واکسن براي همکاراني که تا به حال موفق به انجام اين کار نشده‌اند

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، مديرکل دفتر مقررات فرودگاهي اعلام نمود: همچنين همکاراني که دوز اول را به هر دليل از جمله بيماري يا انجام ماموريت دريافت نکردند، در اين مرحله دريافت مي‌کنند و موقعيت مکاني و زمان دوز دوم متعاقبا براي اين دسته از پرسنل اعلام خواهد شد.