شناسهٔ خبر: 96825 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین روز از هفته دولت صورت پذیرفت:

بهره برداری ازعملیات بهسازی و آسفالت محور بلده _ خشواش آمل

مازندران در سومین روز از هفته گرامیداشت دولت با حضور مسئولین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مسئولین استانی فاز اول عملیات بهسازی و آسفالت محور ارتباطی بلده _ خشواش شهرستان آمل ( راه دسترسی به مزار شهدای گمنام) به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری افزون بر۱۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(مازندران)، در سومین روز از هفته گرامیداشت دولت با حضور مسئولین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مسئولین  استانی فاز اول عملیات بهسازی و آسفالت محور ارتباطی بلده _ خشواش شهرستان آمل ( راه دسترسی به مزار شهدای گمنام) به  طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری افزون بر۱۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. 

در این مراسم که باحضور تیموری معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اکبری معاون راهداری سازمان، حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ، نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران  و جمع کثیری از مسولین استانی و شهرستانی برگزار شد، محمد تیموری معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در طی سخنانی ضمن تبریک گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد: هفته دولت یادآور فداکاری‏های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری، شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر است و این هفته فرصت مناسبی برای تبیین خدمات نظام اسلامی به آحاد مردم است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امسال برای سرعت بخشیدن به پروژه های راه روستایی به خصوص پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد ، تفاهم نامه هایی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با استان ها منعقد شد.

 تیموری خاطر نشان ساخت: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های سازمان را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

 عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حمایت های همه جانبه مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح استان اظهار داشت : عملیات بهسازی و آسفالت راه مذکور در دو فاز برنامه ریزی شده که به همت تمامی مدیران عملیات فاز اول آن به طول ۱۰ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و مراحل عقد قرارداد اجرای فاز دوم آن نیز انجام و به زودی عملیات آن اجرایی می شود.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای عملیات آسفالت، عملیات ایمن سازی محور در قالب خط کشی ، نصب گاردریل و تابلو نیز اجرایی شود.

 نجفی در خصوص دیگر پروژه های افتتاحی این اداره کل در هفته دولت اظهار داشت: در هفته یاد شده این اداره کل ۶۹ پروژه در حوزه راهداری و فنی و راه های روستایی را با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رساند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصریح کرد: ان شاء الله بتوانيم در سايه تعامل و همدلي و خدمت صادقانه تلاشهاي مضاعفي را همچون گذشته براي ايجاد يك راه روستايي مناسب و ايمن در استاني سر سبزي چون مازندران ايجاد نموده تا باعث رشد و ترقي در تمامي جهات در اين خطه ولايت مدار باشيم.

گفتنی است: مازندران بیش از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی داشته که از این میزان حدود ۷۸۴۴کیلومتر راه روستایی است.