شناسهٔ خبر: 96835 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی در ۳ استان/ خنک ترین مرکز استان، شهر کرد و گرمترین آنها اهواز / طی دو روز آینده بخش های شمالی خلیج فارس مواج خواهد شد

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه خنک ترین مرکز استان، شهر کرد و گرمترین آنها اهواز بوده است، گفت: درخراسان شمالی، گلستان و مازندران رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز پنجم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز درخراسان شمالی، گلستان و مازندران رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود و فردا شنبه نیز در همین مناطف بارش ها به شکل پراکنده رخ می دهد.

وی افزود: از روز یکشنبه تا سه شنبه آسمان بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود. طی دو روز آینده بخش های شمالی خلیج فارس مواج خواهد شد.

رفیعی گفت: با توجه به وزش باد در جنوب غرب کشور احتمال بروز گرد و خاک در استان های ایلام و خوزستان وجود دارد. طی ۵ روز آینده نیز در شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می دهد و از امروز تا شنبه بر شدت باد افزوده خواهد شد و این شرایط سبب طوفان گرد وخاک در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۵ روز آینده دمای هوا در نیمه غربی و سواحل شمالی کشورمان به طور نسبی افزایش پیدا خواهد کرد و در تهران نیز امروز آسمان صاف و گاهی وزش باد را خواهد داشت. فردا نیزشرایط جوی به همین شکل خواهد بود.

وی افزود: بیشینه دما در تهران امروز به ۳۶ درجه و حداقل دما ۲۴ درجه بالای صفر خواهد بود. خنک ترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۱۰ درجه و سپس اردبیل ، زنجان، همدان و سنندج بودند. گرمترین مرکز استان اهواز با ۴۸ درجه و پس از آن بندرعباس و قم با دمای ۴۵ درجه بالای صفر را داشتند.