شناسهٔ خبر: 96851 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید همراه با گردوخاک در شرق کشور/ رگبار پراکنده باران در مازندران و گلستان

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کاشرناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با گردوخاک در شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ششم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:  امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود به جز ارتفاعات مازندران و گلستان که طی امروز و فردا به ویژه در ساعات بعد رگبار پراکنده باران را خواهند داشت. همچنین امروز و فردا در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید ادامه خواهد یافت که در بعضی از ساعات در استان سیستان و بلوچستان همراه با خیزش گردوخاک نیز خواهد شد.

وی ادامه داد:روزهای دوشنبه و سه شنبه جوی آرام و پایدار در کل کشور حاکم خواهد بود. روز چهارشنبه در ارتفاعات مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات شرق تهران، سمنان و شمال خراسان رضوی نیز در ساعات بعد گاهی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

رفیعی گفت: امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. حداکثر دما در تهران امروز به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز یک درجه کاهش خواهد داشت و حداقل دما نیز ۲۴ درجه بالای صفر بوده است.

وی افزود: خنک‌ترین مرکز استان امروز صبح شهرکرد با دمای حداقل ۱۰ درجه بالای صفر گزارش شده است. همچنین استان‌هایی مثل زنجان، همدان و اردبیل نیز دمای ۱۲ درجه بالای صفر را ثبت کرده‌اند. در حالی که گرم‌ترین مرکز استان دیروز اهواز با دمای حداکثر ۴۹ درجه بالای صفر و بعد از آن بندرعباس با ۴۴، خرم‌آباد با ۴۳ و قم با ۴۱ درجه بالای صفر بوده‌اند.