شناسهٔ خبر: 96863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 به مناسبت آغاز هفته دولت صورت می پذیرد

بهره برداری بیش از ۵۰ کیلومتر آسفالت در محورهای روستایی آذربایجان غربی 

 ساخت راه روستایی آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : به مناسبت هفته دولت بهسازی و آسفالت افزون بر ۵۰ کیلومتر از محورهای روستایی استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با تبریک آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجائی و باهنر گفت:  در هفته دولت آسفالت ۱۶ محور روستایی در سطح استان با بالغ بر ۵۰ کیلومتر و افزون بر ۳۳۳ میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح و بهره برداری است.

 این مقام مسئول اظهار داشت : از مهم‌ترین محورهای آسفالت شده و قابل افتتاح و بهره برداری روستایی و مشخصات آنها می‌توان به بهسازی و آسفالت راه روستایی هله گوش شهرستان ارومیه به طول ۴.۲۰۰ کیلومتر ، بهسازی و آسفالت راه روستایی الند شهرستان خوی به طول ۴ کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه روستایی صفاخانه شهرستان شاهین دژ به طول ۱.۵ کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه روستایی پیراحمد کندی شهرستان چالدران به طول ۸.۷ کیلومتر اشاره نمود.

شکری گفت: یکی از رسالت های مهم دولت جمهوری اسلامی ایران محرومیت زدایی از روستاهای کشور است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن ایجاد مسیرهای مناسب و راههای آسفالت برای روستاها توسط ارگان های ذینفع طی ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

 وی افزود: هم اکنون وظیفه احداث و بهسازی و آسفالت راههای روستایی بر عهده ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان‌ها قرار داده شده که برحسب آن پروژه های جهادی احداث و آسفالت راههای روستایی استان آذربایجان غربی با تلاش مستمر راهداران بصورت امانی در مراحل آماده سازی و زیر سازی راهها و بصورت پیمانی در مرحله آسفالت پیگیری می شود.