شناسهٔ خبر: 96870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ناکافی بودن اعتبارات تخصیصی و تورم و گرانی مصالح چالش جدی نگهداری راه ها

معاون راهدرای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: با وجود تلاش های فراوان خادمان مردم در بخش راهداری و مساعدت مسئولان ، به دلیل ناکافی بودن اعتبارات تخصیصی و تورم و گرانی مصالح مورد استفاده در ساخت و نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی بخش راهداری برای حفظ و نگهداری و همچنین ارتقاء کیفیت راهها با چالش جدی مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) عبدالکریم اخترشناس ضمن تشریح برنامه های هفته دولت در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:با وجود تلاش های فراوان خادمان مردم در بخش راهداری و مساعدت مسئولان ، بدلیل ناکافی بودن اعتبارات تخصیصی و تورم و گرانی مصالح مورد استفاده در ساخت و نگهداری راهها و ابنیه فنی  بخش راهداری برای حفظ و نگهداری و همچنین ارتقاء کیفیت راهها با چالش جدی مواجه است.

وی توجه بیش از پیش به راهها را ضروری دانست و بیان داشت:راهها بعنوان شریانهای اصلی اقتصاد و سرمایه های اجتماعی نیازمند توجه جدی مسئولان امر است و تامین هزینه های لازم برای  حفظ و نگهداری این سرمایه های ملی باید اولویت اول مسئولان باشد.

اخترشناس  با بیان مهمترین چالش های راهداری گفت: ارزش روز شبکه راههای کشور بیش از هزار،هزار میلیارد تومان است که نگهداری و رسیدن به وضعیت مطلوب این سرمایه عظیم نیازمند فعالیت هایی از قبیل تامین نیروی انسانی،ماشین آلات ، نگهداری رویه های آسفالت، حفظ و ارتقاء ایمنی راهها و نگهداری ابنیه فنی می باشد.

 وی ادامه داد: جهت تحقق اهداف موارد نظر در بخش راهداری نیاز به تخصیص منابع ملی حدود صد هزار میلیاد تومان می باشد که در حال حاضر سالانه حداکثر حدود ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومان به این امر تخصیص می یابدکه فاصله بسیار زیادی با اعتبار مورد نیاز جهت رسیدن به وضعیت مطلوب دارد.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین بر نقش تعیین کننده سامانه ارتباطی 141برای ارتباط  مردم با بخش راهداری تاکید کرد و گفت:این سامانه نقش مهمی در ارتباط مردم با مرکز مدیریت راهها و همچنین بهره مندی از دیدگاههای مردمی برای پی بردن به مشکلات حوزه راهداری دارد که در تلاش هستیم ضمن تقویت این سامانه ارتباط موثرتری با مردم داشته باشیم .

وی همچنین گفت :در هفته دولت سال1400چندین پروژه در بخش راهداری و حمل و نقل به بهره برداری و یا کلنگ زنی میشود که نقش بسزایی در ارتقاء ایمنی عبور و مروردارد.

وی در پایان از مسئولان خواست جهت حفظ و نگهداری این سرمایه بزرگ ملی اهتمام لازم را منظور و نسبت به تامین  منابع اعتباری توجه  بیشتری داشته باشند.