شناسهٔ خبر: 96916 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان طی ۵ ماه گذشته/ رشد ۳۳ درصدی کاپوتاژ فرآورده‌های غیر نفتی

بندر هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با تشریح عملکرد مقایسه‌ای ۵ ماهه امسال بنادر بخش غرب این استان(به جز کیش) نسبت به مدت مشابه ۹۹، گفت: طی ۵ ماه گذشته، مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی، در بنادر غرب هرمزگان بیش از ۴ میلیون و ۱۶۵ هزار تن بوده که رشد ۱۲۶ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسگری نسب با اعلام این خبر، افزود: در همین مدت، مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی، با رشد ۱۸۶ درصدی، به بیش از ۲میلیون و ۸۴۷ هزار تن رسید که از این حیث، جایگاه بنادر غرب هرمزگان در بین بنادر کشور، به رتبه پنجم رسید.

اجرای ۲۶ پروژه عمرانی و تجهیزاتی

مدیر بندر لنگه با بیان اینکه طی ۵ ماهه سال جاری، ۲۶ پروژه (شامل۱۷ پروژه‌های عمرانی و ۹ تجهیزاتی) در بنادر غرب هرمزگان در دست اجرا است، گفت: در این مدت، مجموع تخلیه و بارگیری کالای غیر نفتی بیش از یک میلیون و ۳۱۸ هزار تن بوده که رشد ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان، با رشد ۲۸۵ درصدی، بالغ بر ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار تن بوده که جایگاه چهارم را بین بنادر کشور به ارمغان آورده است.

عسگری نسب با اشاره به رشد ۶۶ درصدی صادرات غیر نفتی با حجم بیش از ۶۶۹ هزار تن و جایگاه ششم، از رشد ۳۳ درصدی کاپوتاژ (کران بری) فرآورده‌های غیر نفتی با بیش از ۵۰۷ هزار تن خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ارائه خدمات ورود و خروج به بیش از ۱۰ هزار و ۱۷۳ فروند شناور، با رشد ۷۳ درصد و جایگاه نخست در بین بنادر کشور، گفت: رشد تخلیه و بارگیری در بنادر تابعه غرب هرمزگان شامل بندر چارک( رشد ۱۹۶ درصدی) ، بندر سیری(رشد ۸۴۶ درصدی)، بندر لاوان( رشد ۱۰۸ درصدی) و رشد ۱۰۰ درصدی در بنادر شیوِ، انرژی بر پارسیان، خمیر و ابوموسی بوده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عسگری نسب با اعلام انجام ۱۰۷ هزار و ۵۲۱ تن ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان طی ۵ ماه گذشته با رشد ۱۸۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، افزود: در همین مدت، عملیات ترانزیت بیش از ۴۹ هزار خودرو با رشد ۱۷۷ درصد به انجام رسید که جایگاه اول در بین بنادر کشور را داشته است.